הסערה סביב מותו של הנער אהוביה סנדק ז''ל, במהלך מרדף של שוטרים אחרי רכב שבו נסע, הולכת ומתרחבת והערב (שלישי) כינסו עורכי הדין של משפחתו של הנער מסיבת עיתונאים בירושלים, בה הודיעו כי יגישו מחר לבימ"ש בקשה למינוי שופט חוקר לפי סעיף 19 לחוק חקירת מוות.

את הבקשה יגיש עו"ד אריאל עטרי מטעם ארגון חוננו לבימ"ש השלום בירושלים. בבקשה פירט על "המחדלים בחקירה, על החשש מחקירה מוטה, ועל הסיבות לפיהן מחוייב ביהמ"ש לקבל את הבקשה ולהורות על מינוי שופט שיחקור את הרג אהוביה סנדק ז"ל", כדבריו.

בתוך כך, בשעת בוקר מוקדמת התייצבה קבוצת נשים מצוידת במערכת הגברה, מול פתח ביתו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה בתל אביב, בקריאה "תתעורר ותקים ועדת חקירה לנסיבות הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל בידי שוטרים". שוטרים שהגיעו למקום הרחיקו את הנשים מקרבת ביתו של השר אוחנה אולם אלו הבטיחו כי לא ינוחו עד שתוקם ועדת חקירה בנושא.

הפגנה בירושלים במחאה על התאונה בה נהרג הנער אהוביה סנדק ז"ל. צילום: דוברות המשטרה

קודם להגעת השוטרים יצאה אחת הנשים בקריאה: "ציר ההתהפכות מרושת במצלמות. למה המשטרה לא נותנת לנו לראות מה היה שם? מה היא מסתירה? למה לא מגיע לנו לראות מה היה שם? אנחנו דורשות ועדת חקירה ואנחנו דורשות סוף להתעללות הנבזית והאנטישמית בנערי הגבעות. אתה אחראי לזה ולא נראה שאתה עושה עם זה משהו" .

במקביל שיגר עו"ד מנשה יאדו מארגון ''חוננו'', המייצג את הוריו של הנער סנדק, פנייה אל המשנה לפרקליט המדינה מומי למברגר ובה הוא קרא להדיר מהחקירה את ראש המח"ש קרן בן מנחם וזאת לטענתו לאחר שהכשילה את החקירה, לא ביצעה חקירה של השוטרים תחת מעצר, הורתה לשחרר את השוטרים החשודים במעורבות באירוע. בדבריו מתייחס עו"ד יאדו, למכתב חמור שהוציא סגן ראש מח"ש משה סעדה ובו הוא מותח ביקורת נוקבת על התנהלות העומדת בראש מח"ש ועל חשד לשיבוש חקירה מכוון וטוען כי בניהול החקירה נגרם חוסר אמון של הציבור.

המחאה מול בניין מח''ש בירושלים על מותו של אהוביה סנדק (צילום: דוברות המשטרה)
המחאה מול בניין מח''ש בירושלים על מותו של אהוביה סנדק (צילום: דוברות המשטרה)

במענה לפניית ארגון חוננו, השיב המשנה לפרקליט המדינה מומי למברגר כי הוא דוחה את הטענות שעלו במכתב ולפיהן עו"ד בר-מנחם סיכלה את החקירה המתנהלת תוך שימוש לרעה בסמכויותיה. "החלטותיה של עו"ד בר-מנחם הנן החלטות מקצועיות וענייניות, אשר התקבלו לאחר שקילת מלוא הנתונים והשיקולים הנדרשים לעניין, ויש לי אמון מלא ובלתי מסויג בה, ובכל אנשי מח"ש, העושים עבודתם במקצועיות ובמסירות",  כתב עו"ד למברגר והוסיף כי החקירה מנוהלת בליווי צמוד של פרקליטות מחוז ירושלים ופרקליטי המח"ש והוא מקבל עדכון שוטף על כל שלב שלה. .

למברגר הוסיף כי ההחלטה על הקמת צוות החקירה המשותף למשטרה ולמח"ש התקבלה על ידו, "לאור צורכי החקירה והרצון להגיע לחקר האמת באירוע טרגי ומורכב זה, ועל מנת לאפשר קיום חקירה איכותית ומקצועית שתבחן את מכלול היבטי האירוע, והכל תוך שמירה על זכויות החשודים כולם, ומתוך הבנה, כי קיים הכרח לראות את התמונה בכללותה, מתחילתו של האירוע ועד סופו".