מפלגת "הישראלים" היא מפלגת מרכז-שמאל בראשותו של רון חולדאי אשר הוקמה בדצמבר 2020, לקראת הבחירות לכנסת ה-24. עם הצגת מפלגתו החדשה הכריז חולדאי על מועמדותו לתפקיד ראש הממשלה, אך הודיע כי לא יתפטר מתפקידו כראש עיריית תל אביב עד שיושבע כחבר כנסת. חולדאי, תא"ל במיל', אשר כיהן כ-22 שנה כראש עיריית תל אביב-יפו, השמיע בשנים האחרונות קולות רבים בנוגע להצטרפותו לפוליטיקה הישראלית. הצטרפותו לפוליטיקה מגיעה לאחר דיווחים שונים במהלך השנים האחרונות על כוונות שלו להתמודד על ראשות מפלגת העבודה. אל חולדאי הצטרף שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן, יחד עם עינב קאבלה שעזבו את מפלגת כחול לבן והצטרפו מפלגת "הישראלים".

"הבחירות האלה הן גם על ניהול וגם על ערכים", הצהיר חולדאי בנאום ההכרזה שלו. "אתם חושבים שסער ואלקין הם אלה שמייצגים את הערכים שלכם או בנט וסמוטריץ'? יש אלטרנטיבה אמיתית, יש לכם בית, יש לכם מפלגה - מפלגת הישראלים. לא מפלגת המתחפשים שיגידו דבר אחד לפני הבחירות ואחריהן דבר אחר. אצלי הכול ברור - לא ליד, לא כמעט ולא בערך". "קואליציה רחבה שמייצגת את הציבור הישראלי כולו - זה אנחנו. שמירה על הדמוקרטיה והבטחת שוויון ברוח מגילת העצמאות - זה אנחנו. פסקת ההתגברות על בית המשפט העליון - זה לא אנחנו. ניהול משבר הקורונה לפי גחמות - זה לא אנחנו. סגירת המרכולים בשבת - זה לא אנחנו. רוב יהודי ברור תוך הבטחת עוצמתה הביטחונית של ישראל - זה אנחנו. קידום הסיפוח - זה לא אנחנו".

ב-31 בינואר הודיע שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן, כי בכוונתו לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. ניסנקורן אשר כאמור עזב את כחול לבן והצטרף לחולדאי כמספר 2 במפלגת הישראלים, לא יתמודד בבחירות לכנסת ה-24. הסקרים ערב סגירת הרשימות אינם מחמיאים למפלגתו של ראש עיריית תל אביב, ועל פי כל הפרסומים היא צפויה להתאחד עם מפלגות אחרות, כאשר בין השאר הוזכרה האופציה של חיבור עם העבודה בראשות ח"כ מיכאלי. 

ב-4 לפברואר, היום האחרון להגשת רשימות המפלגות לוועדת הבחירות, הודיע רון חולדאי כי הוא ויתר מפלגת הישראלים לא יתמודדו בבחירות לכנסת ה-24.