יו"ר "יש עתיד" חבר הכנסת יאיר לפיד כינס הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים במהלכה הכריז על המצטרפת החדשה למפלגתו - השרה לשוויון חברתי מירב כהן, שהודיעה מוקדם יותר היום כי היא עוזבת את מפלגת "כחול לבן" וחוברת ללפיד.

בפתח דבריו אמר לפיד: "אני רוצה להגיד לכם משהו מפתיע על הבחירות הקרובות: הן יהיו על ערכים. זו לא תהיה תוכנית הריאליטי של החודש האחרון. הבחירות יהיו על הדבר האמיתי. על השאלה איזו מדינה ואיזו ממשלה אנחנו רוצים שתהיה כאן".

"מירב הצטרפה אלינו מפני שרק 'יש עתיד' גדולה וחזקה תבטיח שתקום פה ממשלה חדשה, שפויה, ליברלית, שומרת חוק", אמר לפיד והוסיף: "אתם יודעים שעלינו אפשר לסמוך. כשאנחנו אומרים משהו, אתם יודעים שנעמוד במילה שלנו. ככל שיש עתיד תהיה גדולה וחזקה יותר, הערכים האלה יזכו לייצוג נרחב יותר ויובילו את המדינה".

כהן נשאה דברים לאחר מכן והכריזה: "אני עומדת כאן היום על מנת להודיע שאני מצטרפת ל'יש עתיד' בהנהגתו של יאיר לפיד. מנהיג שאני מאוד מעריכה ומאמינה בו. בחרתי להיכנס לפוליטיקה כדי להפוך את ישראל למקום שבו ניתן להזדקן בכבוד. למקום בו מבוגרים, ניצולי שואה ואוכלוסיות מוחלשות נוספות זוכים ליחס הוגן ומכבד, וכדי לעשות את ישראל למדינה שוויונית יותר".

מירב כהן (צילום: אלעד גוטמן)
מירב כהן (צילום: אלעד גוטמן)

השרה ציינה כי היא " קמה בבוקר בשביל לעזור לאנשים", והוסיפה: "אבל אי אפשר באמת לעזור, אי אפשר לספק לאזרחי ישראל ממשלה מתפקדת, שתתמקד באתגרים העצומים שניצבים בפנינו, כשיש לנו ראש ממשלה שבוחר לגרור את כולנו שוב ושוב לבחירות, משיקוליו האישיים. מגיעה לנו מנהיגות אחרת".

כהן צפויה להגיש מחר את התפטרותה מהממשלה ומהכנסת, כפי שעשו מרבית חבריה. בהודעת הפרידה לחבריה ב"כחול לבן" כתבה כהן: "החלטתי לעזוב את כחול לבן ולהתמודד מטעם יש עתיד. אני יודעת שאת חלקכם זה לא מפתיע, כי ניהלנו על זה שיחות לא מעטות בתקופה האחרונה". חשוב לי להביע את הערכתי ואת אהבתי הגדולה לבני (גנץ). הגענו לנקודה בה דעותינו חלוקות, אבל זה לא גורע דבר מההערכה הגדולה שלי כלפיו".