ההתארגנות הפוליטית בימין נמשכת. שבועיים לפני הבחירות לראשות מפלגת הבית היהודי, שלפי רוב הסקרים לא עוברת את אחוז החסימה, החליט היו"ר השר רפי פרץ לא להתמודד. פרץ הודיע שיישאר שר עד שתקום ממשלה חדשה - ואז יפרוש מהחיים הפוליטיים. בהודעה שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב: " אני מאמין בכל לבי במפלגה ציונית־דתית גדולה, המניפה את דגל תורת ישראל בגאון לצד דגלי האומה והארץ, וכמובן את דגל מדינת ישראל כיסוד צמיחת גאולתנו. אלווה את הבית היהודי בכל מה שיידרש להעצמת הציונות הדתית על כל גוניה תחת דגל הציונות הדתית המאוחדת. זה הזמן לתת לכוחות חדשים לפרוץ ולהנהיג, ואעשה כל מאמץ שנצליח".

נתניהו מסכם את 2020

בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו מייחסים חשיבות רבה להתארגנות בקרב מפלגות הימין, על רקע התיאום בעניין הסכמי העודפים בין תקווה חדשה, ימינה, ישראל ביתנו ויש עתיד. כפי שפורסם לראשונה ב"מעריב־אונליין", ארבעת ראשי המפלגות - גדעון סער, נפתלי בנט, אביגדור ליברמן ויאיר לפיד – סיכמו ביניהם לחתום על הסכמי העודפים כדי "למנוע זליגת הקולות לליכוד". 

בעקבות זאת גורמים בליכוד ובימין מפעילים לחצים על ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד לאומי, כדי שיתמודד על ראשות הבית היהודי, בתקווה שינצח ויקדם איחוד מפלגות המזוהות עם הציבור הדתי־לאומי. גורמים בליכוד אמרו למעריב: "רשימה 'סרוגה' מאוחדת וחזקה מספיק כדי לעבור את אחוז החסימה - זה מה שהליכוד ונתניהו זקוקים לו. אם כך יקרה, הליכוד יעשה מאמץ כדי לסייע לרשימה זו להצליח בבחירות. נדבר עם הרבנים וננמיך פרופיל ביהודה ושומרון, כדי שהקולות שם יילכו לרשימה ציונית דתית ופחות לליכוד. עם רשימה כזאת גם אפשר יהיה לחתום הסכם עודפים".

בד בבד נמשכים המגעים בין סמוטריץ' ויו"ר ימינה בנט על האפשרות של ריצה משותפת. אמש התקיימה פגישה נוספת בין השניים, ובלב המחלוקת ניצבת שאלת המקומות ברשימה. סמוטריץ דורש ארבעה מקומות בתוך השמונה הראשונים עבור האיחוד הלאומי. בנט מציע פחות. 
גם הציר בין ימינה והבית היהודי קיים, והמגעים מתקיימים גם בין הבכירים בשתי המפלגות. מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך, שהודיע אמש שיתמודד על ראשות הבית היהודי, נחשב לאיש חזק במפלגה וידוע בקשריו הטובים עם בנט. גורמים בסביבתו אומרים כי יעדיף חיבור עם בנט ולא עם סמוטריץ'.