ניידת משטרה הוצתה הלילה (בין רביעי לחמישי) בקריית שמונה, ורימון שנזרק לעברה גרם נזק לרכב שחנה בסמוך אליה. במשטרה מעריכים כי הרקע למעשה הוא פעילות האכיפה נגד גביית דמי חסות על ידי גורמי פשיעה באזור. 

פרשת דמי חסות בדרום, ארכיון קרדיט: דוברות המשטרה

במשטרה ציינו כי לפנות בוקר התקבלה הודעה במוקד 100 של משטרת ישראל על שמיעת פיצוץ ורכב שעולה באש בשכונת תל חי בקרית שמונה. שוטרי משטרת ישראל הוזנקו למקום אספו ממצאים ופתחו בחקירה ממנה עולה כי רכב משטרתי הוצת ובנוסף נזרק רימון שגרם נזק לרכב שחנה ליד. 

במשטרה מדגישים כי על פי החשד, אירוע זה, כמו גם פגיעות נוספות בכלי רכב משטרתיים בשבועות האחרונים, בוצע, כאמור, על רקע מאבקה של משטרת ישראל בתופעת סחיטת דמי חסות ביישובי הצפון אשר הביאה למעצרים, עיקולים ותפיסות רכוש של עבריינים בצפון.

ממפקד מחוז צפון נמסר: "אנחנו ערוכים למאבק עוצמתי, מתמשך ועיקש כנגד ארגוני הפשיעה בצפון הפוגעים בתחושת הביטחון של האזרחים. ולא תוותר ולא תתפשר, עד לחיסול ארגוני הפשיעה והכנסת המשתייכים אליהם מאחורי סורג ובריח".

אמיר אוחנה, השר לביטחון פנים, אמר הבוקר על האירוע: "על בסיס המדיניות שהצבתי עם כניסתי, משטרת ישראל תיעדפה את המאבק בפשיעה בחברה הערבית ובסד"ח. בשבועות האחרונים מחוז הצפון בגל של פיצוחים, מעצרים, תפיסות אמל"ח ומזומנים בסכומים אדירים. מכיר היטב את פיקוד המחוז הצפוני ואת המפכ"ל המיועד. העבריינים ימשיכו לחטוף, וביתר שאת. בחנוני נא בזאת".

יש לציין כי מדובר באירוע השלישי (אחד מהם כלל שני מקרים שונים) בצפון, ובסך הכל בארבעה מקרים של גרימת נזק לניידות במשטרה. ביום ראשון האחרון הוצתה ניידת, ובחמישי שעבר אירעו שני מקרים של הצתות ניידת, כאשר הפעם מדובר בניידת הרביעית שהוצתה. הפעם מדובר בשוטר מג"ב שפעל בטובא-זנגרייא, והניידת שלו ניזוקה, כאשר החשודים הגיעו לביתו ופגעו ברכבו שחנה בסמוך לבית. 

גורם במשטרה הבהיר כי "המשטרה לא תירתע ותגביר ביתר שאת את פעילותה נגד מחוללי הפשיעה באזור הצפון". לדבריו, היא "תפעל באופן נוקשה כנגד כל מי שיגרום לפגיעה בשלטונות החוק ובמשטרה ובכל מי שיפגע באיכות החיים וברווחת החיים של התושבים ויטיל מורא ואימה על האזרחים. הפגיעה הזו, כמו גם שלושה מקרים נוספים של פגיעה ברכוש משטרתי, היא חציית קו אדום, ובמשטרה לא מתכוונים לסלוח עליו".