רונן צור, מי שהיה יועצם הפוליטי של בני גנץ ובנימין נתניהו, שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז בתכניתם ב-103FM. צור התייחס לקצב הגעת החיסונים ארצה ואמר: "לו הבחירות היו מתקיימות באמצע פברואר ראש הממשלה היה טס עכשיו בעצמו למשרדי פייזר ומודרנה". בהמשך האשים צור את הממשלה במצב התחלואה וכינה זאת: "ידעו לאן מחדל דובאי מוביל", וגם התייחס לאפשרויות החיבורים הפוליטיים בימין.

ענת: בערב יצא תיקון, 100 אלף חיסונים בדרך בקרוב; גולן: דיברו על מיליונים. תסביר.
"אני חושב שהיטבת לתאר את הסיטואציה המאוד מוזרה. מצד אחד מנכ"ל משרד הבריאות, איש רציני, אומר דברים שאני נוטה להאמין להם יותר מאשר לפוליטיקאים. מצד שני בא השר ואומר משהו מאוד מוזר – יגיעו בעוד חודשיים. עשיתי חישוב קצר וראיתי שאם הם יגיעו עוד חודשיים המשמעות היא שהמנה הראשונה תיתנן לרוב האזרחים בתחילת מרץ והשנייה תינתן להם יומיים לפני הבחירות. זה מעלה לי איזה שהוא ספק מאוד גדול לגבי שיקול הדעת שלי מי שמנהל פה את מערך החיסונים".

בנימין נתניהו בישיבת הממשלה על חיסוני הקורונה והמוטציה הבריטית. צילום: לשכת רה"מ

גולן: רה"מ רוצה שיתחסנו רגע לפני הקלפי?
"לו מנכ"ל משרד הבריאות לא היה אומר שהחיסונים יגיעו תוך שבועיים כולנו היינו מתאפקים וממתינים".

גולן: אבל הכול היה הפוך, נתניהו עשה כל מאמץ שהחיסונים יגיעו כמה שיותר מהר.
"ואז הגיעו הבחירות".

ענת: אתה לא רואה את זה בסקרים.
"אני לא נכנס למה רואים בסקרים, אני נכנס לשיקול הדעת של האנשים הפוליטיים שחושבים אולי זה יעזור להם בסקרים לראות את המוני עם ישראל מתחסנים יומיים-שלושה לפני הבחירות. תמונת ניצחון של הבחירות להראות את השיירות של האנשים עומדים בתור".

גולן: החיסונים במקרה הטוב לא מעלים במקרה הרע מורידים.
"אנחנו לא רואים את ההשפעות כמעט של שום דבר על הסקרים, הסקרים כרגע זה כמעט כמו אק"ג, הם נותנים את ההשתקפות של דעת הקהל לעת הנוכחית. כשמישהו עושה ניהול סיכונים הוא אומר תמונת הניצחון שלי או ההישג הגדול שלי יהיה לראות שיירות של אנשים עומדים בתור לחיסון".

גולן: באופוזיציה אומרים שצריך להטיל סגר, לסגור את מערכת הבריאות אבל לא בקול כי זה מסוכן אלקטורלית.
"הסגר הנוכחי אגב בדיוק כמו הסגר הראשון הוא תוצאה של מחדל, הסגר הראשון היה מחדל בתום לב. גם רה"מ שאני לא נחשב לאחד מתומכיו כשהוא בתום הסגר הראשון קרא לכולנו לצאת לבלות, לשתות בירה, הוא עשה את זה בתום לב. כולנו מבינים שהוא האמין באמת שאנחנו בסוף המגפה. שיקול דעת שגוי אבל לגיטימי. הסגר הזה הוא תוצאה של מחדל דובאי, ידעו שהיציאה המונית לדובאי תהפוך אותה לסוג של זירת הדבקה שאנחנו משלמים את המחיר שלה עכשיו. הם לא מנעו, הם עשו את זה במודע, הם ידעו לאן זה מוביל".

גולן: דובאי הייתה ירוקה כמו מדינות אחרות; ענת: גם עכשיו ירוקה.
"ברשותכם את ההגדרה של דובאי כמדינה אדומה או ירוקה תרשו לי להטיל ספק לגבי הסוגיה הזאת. יש עוד הרבה מדינות ירוקות ואף אחד לא טס אליהן".

ענת: החיסונים יגיעו ויכנסו למחסן עד הבחירות?
"לא, אני יכול להניח שלו הבחירות היו מתקיימות באמצע פברואר גם רה"מ כפי שעשה טלפונים בהולים היה טס עכשיו בעצמו למשרדי פייזר או מודרנה".

גולן: צירופים וחיבורים אפשריים במערכת הפוליטית, אתה רואה אפשרות למפץ גדול של ימינה ותקווה חדשה?
"בהחלט. מה זה ימינה ותקווה חדשה? שני מנהיגים שהם לא מנהיגים שבאים מבית גידול שונה".

גולן: בעיה אחת קטנה.
"אגו, זו אחת השאלות אגב שיכולות לסכל את כל העניין. כיוון שבסקר של אתמול הם מאוד קרובים, מרחק של מנדט, מנדט וחצי ללא סמוטריץ'. אני מניח שאז יהיה קרב גדול על שאלת מי יעמוד בראש. יהיה על שניהם לחץ מאוד כבד להתאחד ומצד שני נראה את כל אחד מהם מנסה ליצור פער אחד על השני".

ענת: אתה היית שם עם כחול לבן ויש עתיד והנה תראה את הכישלון.
"זה קשור להתנהלות של מנהיגות. אף מנהיג לא נקי או לא מבוטח מפני האפשרות שהוא יקרוס אחרי איחודים. זה תלוי בהתנהגות של הפוליטיקאים אחרי המפץ ואחרי הכניסה לממשלה".