בשנה האחרונה נרשם גידול של למעלה מ-50% באירועי גנבות כוורות ברחבי הארץ, כך התריעו במועצת הדבש, לנוכח הזינוק החד, בעיקר על רקע משבר הקורונה. במועצת הדבש ציינו כי אופי הגנבה השתנה - אם בעבר היו גונבים את הכוורת בשלמותה ביחד עם הדבורים למטרת עסק ושימוש בכוורות לצורך האבקת גידולים חקלאיים, בשנה האחרונה ניתן להבחין כי נגנבות לרוב לוחות הגדושות בדבש.

השבוע עצרו שוטרים ממג"ב בחור כבן 30 מנצרת, החשוד בגנבת עשרות חלות מלאות דבש מכוורות קיבוץ כנרת. הכוורות היו ממוקמות בחורשת האקליפטוס המיתולוגית, עליה כתבה בזמנו נעמי שמר את שירה המפורסם. החשוד נעצר יממה לאחר קבלת התלונה מהדבוראי ומנהל המכוורות בקיבוץ כנרת, גל כינרתי.

"רוכבי אופניים, תושבי עמק הירדן, שעברו על פני כוורות המוצבות בסמיכות לחורשת האיקליפטוס, הבחינו בהרס שלהן ומיהרו לדווח על כך. "עם קבלת הדיווח הגעתי לחורשת האיקליפטוס ומראה הכוורות הפגועות ללא החלות היה קשה מאוד", סיפר כינרתי - "מדובר בכאב לב, במיוחד שזו אינה הגנבה הראשונה מהכוורות שלנו ונראה כי התופעה רק הולכת ומתגברת. הכוורות הן הרכוש החשוף ביותר לגנבה, מאחר והן מונחות בשטחים בשולי הדרכים הצדדיות ובשטחי חקלאות".

על פי נתוני מועצת הדבש, בישראל פועלים כ-510 דבוראים, המטפלים בכ-120 אלף כוורות, כאשר מתוכן מוצבות כ-80 אלף באזורי גידול חקלאיים ומשמשות להאבקה . בישראל תורמת דבורת הדבש באמצעות האבקת הגידולים לתל"ג החקלאי כשלושה מיליארדי שקלים בשנה.