אינטל חשפה היום (רביעי) מוצר חדש לזיהוי פנים בשם RealSense ID, המבוסס על טכנולוגיה שפותחה בישראל. המוצר מתאים למנעולים חכמים, מערכות בקרת גישה, נקודות מכירה, בנקטים, קיוסקים ועוד, והוא מאפשר שיעור אישור של ניסיון הזדהות כוזב של אחד למיליון. 

איך זה עובד: אחרי תהליך הצטרפות פשוט, שאינו מצריך הגדרות רשת, מבט בלבד מספיק כדי לאפשר למשתמש לשחרר את הנעילה של ההתקנים החשובים לו. בין היתר, הטכנולוגיה של אינטל לזיהוי פנים תאפשר למשתמשים להוציא כסף מהכספומט באמצעות פניהם, או לאפשר לעובדים להחליף את תג העובד ולהיכנס למשרד באמצעות פניהם. הטכנולוגיה תיושם גם בשדות תעופה ותאפשר לטסים לחו"ל לקבל את כרטיס הטיסה באמצעות זיהוי פניהם. כמו כן, גם דלתות חכמות יוכלו לאפשר כניסה על בסיס זיהוי פנים במקום מנעול ומפתח. 

Intel RealSense ID משלב חיישן עומד (depth sensor) עם רשת עצבית מתמחה (specialized neural network) ומרכיב אבטחה משובץ המצפין ומעבד את נתוני המשתמש במהירות ובאופן בטוח.

על מנת להבטיח קלות שימוש גם לטווח הארוך, המוצר ממשיך ומתאים את עצמו לשינויים הפיזיים בתווי הפנים של המשתמש, כמו שינויים בשיער הפנים או הרכבת משקפיים. המערכת פועלת בתנאי תאורה שונים ועם מגוון רחב של גבהים וגווני עור. באינטל ציינו כי השיטות המסורתיות לאימות זהות, מותירות את המשתמשים פגיעים לגניבות זהות ופריצות אבטחה. לפיכך, חברות ואנשים פרטיים פונים לטכנולוגיית זיהוי פנים שתבטיח להם את רמת האבטחה והפרטיות הגבוהה ביותר.

מערכת RealSense ID של אינטל (צילום: באדיבות אינטל)
מערכת RealSense ID של אינטל (צילום: באדיבות אינטל)

בחברה ציינו עוד כי ענפים שונים, כגון שירותים פיננסיים, שירותי בריאות ומערכות חכמות לבקרת גישה מצריכים כיום טכנולוגיה מהימנה. Intel RealSense ID נבנה עם טכנולוגיית anti-spoofing, המגינה מפני ניסיונות כניסה של מתחזים העושים שימוש בתמונות, סרטונים או מסכות ומספקת שיעור אישור של ניסיון הזדהות כוזב של אחד למיליון. כטכנולוגיה שנבנתה להגנת משתמשים, Intel RealSense ID מעבדת את כל תמונות הפנים באופן מקומי ומצפינה את כל נתוני המשתמש - הזיהוי יתבצע רק אם קודם לכן האדם נרשם לשירות. 

שגיא בן משה, סגן נשיא תאגידי ומנכ"ל Emerging Growth and Incubation ציין כי "המערכת מספקת פלטפורמה מאובטחת לזיהוי פנים, שמשתמשים יכולים לבטוח בה, הודות לשילוב חומרה ותוכנה שנבנו במיוחד למטרה זאת ורשת עצבית ייעודית".