ראש המוסד וחבר הכנסת לשעבר, דני יתום, הודיע היום (רביעי) על הקמתה של מפלגה מרכז-ימין חדשה במסגרתה ירוץ בבחירות הקרובות לכנסת. יתום ירוץ לכנסת בראש רשימה עצמאית שבמרכז האג'נדה שלה יעמוד נושא הטיפול הראוי בוותיקי ישראל.

דני יתום משיק את מפלגת "הוותיקים" (צילום: אבשלום ששוני)

בין השמות שירוצו איתו ברשימה באופן ודאי הם רבקה לזובסקי, יושבת ראש ויצ"ו העולמית, העיתונאית פאר-לי שחר, פרופסור אסא כשר, וככל הנראה גם הכלכלן שלמה מעוז, חתן פרס ישראל בפילוסופיה, חברת הכנסת לשעבר רחל אדטו ושמות נוספים אותם יחשוף בשבוע הקרוב. 

המפלגה בראשות דני יתום תהיה מגוונת מאנשים מימין ומשמאל, מזוהה עם המרכז הפוליטי ותשאוף להוות לשון המאזניים אחרי הבחירות. מקורבי יתום מציינים כי הוא יהיה מוכן לשתף פעולה עם מפלגות המרכז והימין, אך לא יישב בממשלה שבראשותה יעמוד בנימין נתניהו.

"קוראים לי דני, אני בן 75 ואני מתבייש. אני מתבייש בשם בני ובנות הדור שלי שרואים וחווים איך המדינה שלנו מתייחסת לוותיקים שלה. נמאס לנו להתבייש בגיל שלנו, נמאס לנו להתבייש ביחס שלכם כלפינו, נמאס לנו להתבייש", אמר בפתח דבריו.

"מתוך בושה, מתוך דאגה ובעיקר מתוך ראיית טובת המדינה וטובת דור הוותיקים- אנחנו משיקים היום את מפלגת ותיקי ישראל. אני שייך לדור שלחם יותר מכל דור אחר, הדור שבנה את הארץ בשנותיה הראשונות, הדור שהקים פה כלכלה איתנה, מדע מתקדם וטכנולוגיה פורצת דרך, זה הדור שממשלות ישראל הפכו לדור מוזנח, דור מבוזה, דור שלא סופרים אותו", הוסיף.

דני יתום וחברי מפלגת ''הוותיקים'' (צילום: אבשלום ששוני)
דני יתום וחברי מפלגת ''הוותיקים'' (צילום: אבשלום ששוני)

בדבריו, סיפר כי מה שדחף אותו להקמת המפלגה הוא בעיקר מגפת הקורונה, שהוכיחה כי "אין באמת מערכת רווחה מתפקדת בישראל", והתנהגותם של הפוליטיקאים ש"עסוקים בדילים, בג'ובים ולא בכם" ויצאו בשבועיים האחרונים בהכרזות בומבסטיות.

כזכור, יתום התפטר לפני 12 שנים מתפקידו כחבר כנסת, כיוון שלא הסכים לשבת בממשלתו של ראש הממשלה הנוכחי, בנימין נתניהו, ואף הדגיש זאת היום בדבריו: "לא רציתי לתמוך בממשלתו של ראש ממשלה שכשל מנהיגותית. כי על ערכים לא מתפשרים. בבוא העת יטיל נשיא המדינה על נציג הימין או על נציג השמאל להרכיב ממשלה, על פי תפיסת עולמי, אין מצב שיטיל זאת על נאשם בפלילים".