יו"ר האיחוד הלאומי בסיעת ימינה, בצלאל סמוטריץ', פרסם הערב (רביעי) סרטון בו הודיע על גיוס למפלגתו: "אל שורותינו אנו קוראים גם לציבור גדול שאינו שייך אמנם סוציולוגית לציונות הדתית, אבל חש דתי ולאומי. זוהי מפלגה שעוסקת בזהותה היהודית של מדינת ישראל". הוא הכריז: "אנו פותחים את השורות לכל מי שמבקש מפלגה דתית ולאומית, מפלגה שתישא את הערכים שלנו בגאווה ובשמחה". זאת, ברקע השתלשלות היחסים הטרייה עם חברו לסיעה, נפתלי בנט

סמוטריץ' לא חסך בביקורת כלפי פניה של הפוליטיקה הישראלית בימים אלו, כמו גם גל המפלגות שהוקמו לקראת הבחירות לכנסת ה-24. "הפוליטיקה הישראלית תקועה רק בגלל שמזירה לליבון אמונות ודעות והכרעה דמוקרטית בהן, היא הפכה לזירת התגוששות אישית - יצרית, מכוערת, ומלאת אגו". הוא הדגיש: "אני לא מקים מפלגה חדשה שלא קיימת, אני מבקש להחזיר אותנו אל הישן, הטוב והאהוב".

"בזה אחר זה ניצבו עליו כוכבים חדשים וישנים שהכריזו על הקמת מפלגות נוצצות שהולכות להושיע את ישראל. המכנה המשותף לכולם – הוא שהם שמים עצמם במרכז. רק בשבוע שעבר חזינו כולנו בשידור חי את קריסתה המפוארת של כחול לבן, מפלגה שהיתה מפלגה אישית מכף רגל ועד ראש, מפלגה עם אפס דרך ואפס ערכים. אישית בפסילתה את נתניהו, שהיתה הצדקת קיומה היחידה, אישית בהצבת ראשיה בחזית ללא שום מכנה משותף ערכי, ואישית בתככים ובאינטרסים שהובילו לקריסתה. זה סופו של כל בלון", הוסיף. 

הוא חתם את דבריו באומרו: "כפי שכבר הבנתם, אנחנו לא מאמינים במפלגות של אנשים. הם באים והולכים, רואים משם את מה שלא ראו מכאן, מקפצים בצורה מביכה בין מפלגות ומחנות ומעצבים את מסריהם בהכוונת יועצים וסקרים. נועדנו לשרת דרך".

"סמוטריץ' לא עוזב את החממה, אך צריך לעשות חיבור"

במקביל לכך, חה"כ איתמר בן גביר שוחח עם בן בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על היחסים בין בנט לסמוטריץ': "בנט מכוון לקולות של המרכז, לאנשים ללא נטיה פוליטית".



סמוטריץ' ובנט, זה הולך לחתונה או גירושים מכוערים?
"בסופו של דבר הם פוליטיקאים והם יעשו מה שהאינטרסים הפוליטיים שלהם אומרים. סמוטריץ' לא רוצה לעזוב את בנט. ממש לא. הקולות שהוא עושה כרגע הם קולות של 'תחזיקו אותי'". אני אגב מעריך את סמוטריץ', ח"כ ראוי ומוכשר".

אבל אתה לא מוכן להחזיק אותו.
"הוא לא רוצה לעזוב את החממה. בנט, יכול להיות שהשיקולים שלו הם אחרים. כולנו יודעים לקרוא את המספרים".

ראית את הסקר שבלי סמוטריץ', בנט עולה בשני מנדטים.
"אני לא מתפלא. לא כי סמוטריץ' לא חבר כנסת ראוי. כי בנט מכוון לקולות של מרכז, לאנשים שאין להם נטייה פוליטית, בטח לא ימין מובהק. אני חושב שצריכות להיות שתי מפלגות, אחת של בנט שפונה למרכז, ומפלגה שניה כתומה, ימנית, ברורה, מערכת המשפט, התיישבות, סיפוח, עונש מוות למחבלים. בוא נראה אם זה ייצא לפועל. אני לא מתרגש ממה שסמוטריץ' עושה היום".

אתה חושב שצירוף של עוצמה יהודית עם האיחוד הלאומי של סמוטריץ', האם זה גוף שיכול לעבור את אחוז החסימה ולהשפיע בכנסת?
"כן, לטעמי זה בהחלט אפשרי. סמוטריץ' שווה מנדט, מנדט וחצי. אנחנו הוכחנו שאנחנו שווים שניים-שניים וחצי מנדטים. אין לי ספק שביחד זה בהחלט יכול להרכיב מפלגה. אגב, אני לא יושב בבית ומחכה לסמוטריץ'".

אתה מתמודד?
"את התשובה אתה תקבל בקרוב, אבל כמובן שעוצמה יהודית מתמודדת".

מכיוון שהשיחה הזו נוחה מדי, אני רוצה להטיל פחד ומורא. כל הימין הקיצוני יחס בין צלצולים למנדטים בהחלט לא סביר. בסוף אתה עושה המון רעש, הוא עושה המון רעש אבל בסוף אתה מנדט ורבע, הוא מנדט ושלושת רבעי.
"קודם כל אני מסכים שצריך לעשות חיבור, לא יודע אם סמוטריץ' דווקא, אבל צריך להיות חיבור. דבר שני, אל תזלזל. תן לי לומר לך משהו, אני מקווה שזה לא יישמע שחצני – אני לא בטוח שעפר שלח שירוץ לבד, או שירון זליכה או כל מני גורמים כאלה ואחרים".

אם כבר אמרת ירון זליכה. הוא ההפתעה הכי גדולה שלי עד עכשיו – הוא 2.8%. הוא על סף אחוז החסימה. ועכשיו הטרנד זה לאהוב את הערבים.
"אני אוהב את כל מי שנאמן למדינת ישראל. מי שלא נאמן, שיילך מכאן".