משתמשי וואטסאפ ברחבי העולם החלו לקבל בשעות האחרונות התראות על עדכון בתנאי השימוש, ובמדיניות הפרטיות של האפליקציה. העדכון כלל הודעה של וואטסאפ, לפיה בחודש הבא היא תחל בשיתוף מידע עם יתר הפלטורמות שבבעלות חברת-האם פייסבוק. עדכון זה ייכנס לתוקפו ב-8 בפברואר, והמשתמשים שלא יקבלו את התנאים הללו - לא יוכלו להשתמש באפליקציה.

כאמור, וואטסאפ עושה שימוש בהצפנה מקצה-לקצה, והמשמעות היא שהתוכן של מרבית ההודעות לא אמור להיות חשוף ואינו נאסף, זאת להוציא מקרים ספציפיים של עיכוב בשליחת הודעה מסיבות טכניות למשל, אז ההודעה ממתינה לשליחה על השרתים. לעומת זאת, מדיניות השימוש מפרטת את סוגי המידע שכן נאסף על ידי החברה.

מנסה לאחד את כלל האפליקציות. מארק צוקרברג (צילום: U.S. House Judiciary Committee via REUTERS)
מנסה לאחד את כלל האפליקציות. מארק צוקרברג (צילום: U.S. House Judiciary Committee via REUTERS)

בתוך כך, פייסבוק הודיעה על שינוי משמעותי בעמודים בממשק, כאשר תצוגת הלייקים תימחק מהם, זאת על מנת להתמקד בעוקבים. כאמור, מספר העוקבים של עמוד משקף את מספר האנשים שמקבלים עדכונים והתראות מאותו העמוד, וכך מספק למנהלי העמודים הבנה טובה יותר של היקף הקהל שלהם.

בחברה ציינו כי הדבר יאפשר לדמויות ציבוריות וליוצרי תוכן להקים קהילות, לייצר מעורבות ולעמוד ביעדים העסקיים בקלות וביעילות. העדכון המדובר ומעורר הסערה יושק בצורה הדרגתית, לכלל העמודים ברשת החברתית, במהלך החודשים הקרובים.

כמו כן, העדכון החדש כולל גם עיצוב חדש ונוח לממשקי העמודים, ניוז פיד ייעודי שמאפשר לאנשים למצוא שיחות חדשות ולהצטרף אליהן, לעקוב אחר טרנדים ולעמוד בקשר עם עמיתים ומעריצים. יושקו גם כלים חדשים לניהול עמודים – ובתוך כך מתן גישה מלאה או חלקית למנהלי העמוד, פיצ'רים חדשים לבטיחות שמסוגלים לנטר ספאם, ​פרופילים מתחזים וניסיונות פישינג ופורמט שאלות ותשובות ייעודי.