ראש עיריית תל אביב, שהודיע לאחרונה על התמודדות לכנסת, החליט לפטר את סגניתו, ציפי ברנד, ולשלול ממנה את סמכויותיה כסגנית ראש העירייה. ציפי ברנד הייתה מספר 2 ברשימה של אסף זמיר, שהתפטר לאחר הבחירות בעקבות ההפסד לחולדאי. 

בכיר בעירייה אמר למעריב כי "הסגנות בשכר שמורה לסיעת רוב העיר והיא תחליט על המשך דרכה, ומי יכהן מטעמה כסגן השני בשכר". במכתב ששיגר חולדאי לברנד כתב: "לדאבוני, מזו תקופה ארוכה הנך פועלת – פעם אחר פעם אחר פעם – על דעת עצמך ותוך התעלמות בוטה מעמדות הגורמים המקצועיים העירוניים ומההנחיות. כאישיות פוליטית את כמובן רשאית לעסוק בכל נושא שתחפצי, ללא כל מגבלה. אולם כאשר את בוחרת להיות שותפה בקואליציה ומוענק לך מעמד מכוחה – מחובתך לפעול בתיאום, בשיתוף פעולה ומתוך מחויבות להחלטות הנהלת העירייה". 

חולדאי המשיך ותקף את ברנד: "יתרה מכך, מעמד זה מטיל על כתפייך אחריות כלפי הציבור, אך את לצערי מעדיפה על פי רוב צעדים פופוליסטיים על פני מהלכים שקולים. הבלגתי על שורה ארוכה ומתמשכת על מעשים והתבטאויות ברוח זו מתוך תחושת מחויבות ליתר חברי וחברות סיעתך. בעקבות כל זה נפגע אמוני והגעתי לכדי מצב שאינני חש שיהא נכון ציבורית להמשיך לאפשר לך לאחוז בסמכויות שהענקתי לך". 

"אי לכך", ציין רון חולדאי, "בלב כבד על כך שכשלו כל ניסיונותיי לשפר את איכות שיתוף הפעולה בינינו – אני שולל בזאת את כל סמכויותייך, וזאת בתוקף החל מהיום". 

ברנד הגיבה לפיטוריה על ידי חולדאי וכתבה בדף הפייסבוק שלה: "חולדאי, טייס מדופלם, שם את עיריית תל אביב על טייס אוטומטי והלך. בדרך החוצה הוא פיטר אותי מתפקידי, במכתב לא צפוי במייל, מוודא שהקוקפיט יישאר ריק ושאף אחד לא יתגעגע. אני גאה להיות מפוטרת בגלל שעמדתי על עקרונותיי ונלחמתי עבורכם. במהלך תקופת המשבר האחרון, נאבקתי בכדי להביא חיסונים לעובדי הוראה לגיל הרך ולשמור על גני הילדים פתוחים. במשך חודשים ארוכים ביקשתי ולחצתי על ראש העיר והפקידות העירונית לנהוג בחמלה כלפי התושבים, ולהימנע מגביית ארנונה ואגרות ממסעדות ועסקים קטנים בעיר שמדממים סגורים".

"עמדתי בקו הראשון עם התושבים ברחובות מול המשטרה בהגנה על העיר כמבצר של הדמוקרטיה. האיש שמתייחס כרגע לתל אביב כחלטורה זמנית לסידור עבודה, ועסוק בפוליטיקה הארצית כנראה חושש ממי שמשקיעה את כל זמנה ברווחת התושבים ושהטלפון שלה פתוח. בחצי שנה האחרונה ראש העיר אינו עסוק במשבר שהעיר מצויה בו, הגנים לא עובדים בימי שישי, העירייה גובה אגרות ותשלומים מעסקים שעומדים סגורים.

אני מבטיחה להמשיך להילחם על העקרונות שלנו התל אביבים - ללא מורא מאף פוליטיקאי. העיר ותושביה נמצאים בתקופה מאתגרת, הקוקפיט לא יישאר ריק ואנחנו לא ניתן לתל אביב יפו לאבד גובה. בימים הקרובים אודיע על המשך צעדיי, לבינתיים הולכת לישון גאה בדרכי וגאה בכך שנלחמתי ועוד אלחם עבורכם"., כתבה עוד ברנד.