ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק שוחח הבוקר (חמישי) עם בן כספית וינון מגל על אירועי הלילה בארצות הברית, ואמר כי "המקבילה של מה שקרה בארה"ב זו ההסתה של נתניהו נגד שלטון החוק, מערכת המשפט, זו העובדה שנתניהו בדיוק כמו טראמפ מטפח את התרבות של פייק ניוז, של פוסט אמת, של תגובות אלטרנטיביות כהופך את הפוליטיקה למעין תוכנית ריאליטי, מזלזל באופן מוחלט במערכת המשפט והאכיפה, טוען שתפרו לו תיקים".

הוא הדגיש בשיחה ב-103FM: "הוא אחראי להסתה אך הוא מסתתר מאחורי צדקנות. אצל שניהם יש נרקיסיזם קיצוני, את המצב שהוא פועל למען עצמו, ניתוק גמור בין הבנת טובתו האישית לבין מה שדרוש למדינה". ברק טען בראיון כי מה שהתרחש בלילה בארצות הברית "היה בפועל ניסיון הפיכה, ואצלנו לא היה".

"יש מקומות אחרים בהיסטוריה, בהם אנשים כמו טראמפ המתינו את הכמה שעות האלה כדי שאולי באמת הדמוקרטיה תקרוס", הוסיף, "למזלנו, בארה"ב זה לא קרה חרף הפדיחה של האבטחה שהייתה שם". לדבריו, חיוני שתישמר זכות ההפגנה, ההפגנות שצריך להשוות אותן להפגנות בבלפור, המפגינים קוראים נגד כל ההשחתה של כל מה שאנו מכירים כדמוקרטיה בישראל.

זה ראש הממשלה, אמרתם את זה לפני הבחירות ואנשים הלכו והצביעו לו.
"תוצאות הבחירות אינן עילה למניעת הפגנות, אין שום סיבה, אנשים יכולים להפגין כי הם חושבים שמה שקורה הוא לא תקין. לדעתי, ביום אחרי שנתניהו יסולק מבלפור, והוא יסולק בסוף מכוח החלטה ולא בכיבוש פיזי, מדינת ישראל תהיה חייבת חוב גדול לכל הצעירים האלה, בלי ההפגנות במשך ארבע שנים לא היה כתב אישום על שוחד, מרמה והפרת אמונים. אני מכיר מספיק את מנדלבליט והמערכת המשפטית, לא היה כתב אישום".

אני לא מקבל את הטרמינולוגיה מסולק, אתם לא תסלקו אף אחד ויש פה דמוקרטיה ובחירות.
"בחירות הן לא הדרך היחידה לסלק ראש ממשלה בישראל. אדם שמשפטו נפתח והוא כבר בפועל עומד במשפט כשהוא נאשם בגין עבירות שעשה כאשר היה ראש ממשלה, לא יכול להיבחר מחדש לראש ממשלה".

האם אתה כן רואה בסוף אפשרות שמפגיני מחאת בלפור כזו או אחרת ינסו לעשות משהו שהוא לקיחת החוק לידיים?
"בינתיים הדבר הכי חמור שקרה בהקשר להפגנות איננו קשור למפגינים אלא למי שעשו ניסיון הצתה של המאהל ליד בלפור. זה מה שהיה צריך לזעזע. להבדיל מהתנהגות השוטרים אתמול, המשטרה כאן מפעילה אלימות שלא שייכת לעולם ההפגנות, אלא לעולם ריסון הפשע. עד עכשיו לא הייתה שום פגיעה בנפש מכיוון ההפגנות. האלימות החמורה שמקפדת חיי אדם לצערי גדלה אך ורק בערוגות הימין בישראל".

"אם הממשלה בוגדת במטרותיה, אם לא יעמדו לא חברי הכנסת של כחול לבן, הליכוד, לא בית המשפט העליון ולא נשיא המדינה, אז אין ברירה, האזרחים ייקחו את העניין בידיהם, במקום בו המדינה, הממשלה הנבחרת מועלת בדבר שלשמו היא מונתה", סיכם, "אתמול הם הוסתו על ידי אדם נרקיסיסט ואגואיסט, שחושב שדמוקרטיה זה שלטון אוטומטי של מי שנבחר, שמפלג, משסע ומזלזל במערכת המשפט".