ראש הממשלה בנימין נתניהו נענה היום (חמישי) לבקשתו של שר הביטחון, בני גנץ, לתעדף עובדי הוראה במתן החיסונים. מנתוני משרד החינוך שפורסמו אמש, על אודות נתוני התחלואה במערכת החינוך, עלה כי 14,293 תלמידים חולים בכל מערכת החינוך. בנוסף, יש 2,465 עובדי הוראה חולים, מתוך כ-180 אלף עובדי הוראה ככלל.

על פי דיווחים, ההסכם שנעשה בין שר הבריאות יולי אדלשטיין ליו"ר ועדת החינוך, רם שפע, קבע כי תקנות הסגר על מערכת החינוך יאושרו באם יחלו בתעדוף מתן החיסונים לעובדי ההוראה בכלל הארץ, בזמן הסגר.

במהלך השבוע, ועדת החינוך, התרבות והספורט התכנסה לדיון במדיניות פתיחת מערכת החינוך ומעקב אחר יישום האכיפה, נתוני התחלואה וההשלכות הנפשיות. בהמשך לכך, מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, איימה בהשבתת מערכת החינוך ב-12 בינואר, אם עובדי ההוראה לא יחוסנו: "שמעתי הרבה פרופסורים, אין אחד שלא חושב שהמורים צריכים להתחסן באופן מיידי. עוד לא שמעתי מורה אחד שאומר שלא צריך לחסן את המורים מיידית". 

מזכ''לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, במחאת עובדי ההוראה (צילום: אבשלום ששוני)
מזכ''לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, במחאת עובדי ההוראה (צילום: אבשלום ששוני)


עם זאת, מהסתדרות המורים נמסר כי "השביתה המתוכננת ליום שלישי, תתקיים עד שיחוסנו כל עובדי ההוראה בחינוך המיוחד שחפצים בכך, באופן מיידי. כל עוד עובדי ההוראה לא מחוסנים בפועל, סכסוך העבודה נשאר בתוקף. כשכל עובדי ההוראה יחוסנו נברך על הביצוע ולא על ההחלטה. הלמידה מרחוק ממשיכה כרגיל".

בתגובה להחלטת נתניהו, ממפלגת "תקווה חדשה" נמסר: "מביך שמהלך הכרחי להצלת שנת הלימודים של ילדינו, שגדעון סער קרא לבצעו כבר לפני שבועיים, מתבצע רק במסגרת דיל פוליטי ובאיחור רב. נקווה שבפעם הבאה ממשלת הזיגזג תקבל ההחלטות הנכונות בזמן".