אריה אלדד ורוני בר-און שוחחו היום (חמישי) בתכניתם ב-103FM על רקע המהומות הקיצוניות שאירעו אמש בארה"ב. השניים תהו האם אירוע שכזה עלול לקרות בישראל ביום מן הימים. זאת, בצל ההפגנות המתמשכות נגד נתניהו והשאלה המעסיקה את הפוליטיקה הישראלית: "רק ביבי" או "רק לא ביבי".

אריה: אז האם דבר כזה כמו בארה"ב יכול להתרחש אצלנו? 

רוני: אני בדרכי לכאן שומע את חדשות ערוץ כאן 11 ונשיא המדינה אומר, ואני מצטט: "תמונות המהומות בגבעת הקפיטול מטלטלות. הן מזכירות לכולנו כי הדמוקרטיה, גם כשהיא איתנה ומבוצרת ככל שתהיה, אינה מובנת מאליה. השנים האחרונות, על כל מערכות הבחירות שהתקיימו בהן, והסוגיות הפוצעות שעלו על סדר היום של הציבוריות הישראלית, הרחיקו אותנו אלה מאלה, אולי יותר מתמיד. אך עלינו להבטיח, כי גם אם התהומות שלנו עמוקים, הדמוקרטיה שלנו תגן עלינו". מה אומר כבודו?

אריה: אני מבין את הנשיא, אבל חבל לי שהוא אומר סתם. כלומר, בסדר, אז מה הוא אמר? 

רוני: הוא אמר את זה בקונטקסט של מה שקרה אתמול. מסביר לנו שאין להעלות על הדעת שאנחנו נעלה על הכנסת, על בית הנשיא או על בלפור.

אריה: תשמע, אני הייתי בתקופת הפגנות אחת ואתה זוכר את זה. בהפגנות נגד ההתנתקות. היו רבבות אנשים סביב הכנסת, אבל איש לא העלה על דעתו לעלות על הכנסת או לשבור את הדלתות ולהחליף את הנבחרים.

רוני: להפך, המנהיגים של הציבור קראו לעשות הכל, אבל לא לבוא לידי מלחמת אחים. 

אריה: לכן נראה לי שפה האמוציות אחרות וזה הרבה יותר אישי - בעד נתניהו, נגד נתניהו. לא חושב שיפילו את הדמוקרטיה הישראלית בהפגנות.