ניסיון ההפיכה בקפיטול מוסיף לעורר הדים בארה"ב: הנשיא היוצא דונלד טראמפ גינה הלילה (בין חמישי לשישי) את המהומות הקיצוניות שאירעו אמש בוושינגטון, בהן מפגינים תומכי טראמפ פרצו לבית המחוקקים האמריקאי, והתחייב להעביר את השלטון לנשיא הנבחר ביידן, לאחר שניצחונו אושר בבית המחוקקים. במהלך הלילה מפקד משטרת הקפיטול הודיע על התפטרותו בעקבות המהומות.

 "זועם על המתקפה המתועבת, אלו שנהג באלימות לא מייצגים את המדינה שלנו - והם ישלמו על כך. זה הזמן לפיוס ולאחות את הקרעים", אמר טראמפ. "לשרת אתכם כנשיא היה הכבוד של חיי. לכל תומכי – אני יודע שאתם מאוכזבים, אבל המסע שלנו רק מתחיל".

טראמפ גינה את המהומות בקפיטול והתחייב להעביר את השלטון באופן מסודר (צילום: רשתות חברתיות)

נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן תקף אמש את המפגינים בגבעת הקפיטול בנאומו, ואמר כי "אסור להעז לקרוא להם מוחים. אלו הם טרוריסטים מבית". "אתמול חווינו את אחד הימים השחורים בהיסטוריה של המדינה שלנו", הוסיף ביידן, "זו הייתה מתקפה על הדמוקרטיה, אותה ליבה דונלד טראמפ". 

תומכי טראמפ פרצו לקונגרס והתעמתו עם שוטרים (צילום: רשתות חברתיות)

ביידן האשים את טראמפ בכך שהסית את ההמון לאלימות, תוך כדי שהוא ערער את הדמוקרטיה עם הרטוריקה שלו. הוא הוסיף ואמר שצריך להחזיר את הכבוד, היושרה והעצמאות למערכת הצדק של ארה"ב. ביידן גם השווה את להפגנות "Black Lives Matters",  ואמר כי "ההפגנות שלהם בגבעת הקפיטול טופלו בצורה אחרת", ואמר גם כי "מדובר בכישלון במאבק לצדק שווה, כשמשווים את התגובה למוחים שלהם". בהמשך, גם ננסי פלוסי, יושבת ראש בית הנבחרים של ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית, תקפה את המוחים וקראה להם "טרוריסטים".

פלוסי גם קראה לסילוקו המיידי של הנשיא היוצא, דונלד טראמפ, מתפקידו באמצעות התיקון ה-25 לחוקה: "אתמול, נשיא ארה"ב הסית למרד מזוין נגד אמריקה". רשת CNBC דיווחה כי שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין ושר החוץ מייק פומפאו השתתפו בישיבת הקבינט שעסקה באפשרות להפעיל את התיקון ה -25 לחוקה האמריקאית לצורך הדחת הנשיא דונלד טראמפ. עם זאת, דווח כי סגן נשיא ארה"ב מייק פנס מתנגד לשימוש בתיקון ה-25 לצורך הדחת טראמפ, כך לפי דיווחים ב"ביזנס אינסיידר" וה"ניו יורק טיימס".

גם דוברת הבית הלבן גינתה את המהומות האלימות אמש בוושינגטון "בשם הבית הלבן כולו, הנשיא והממשל": "האלימות שראינו אתמול בבירת מדינתנו הייתה מזעזעת, בלתי מתקבלת על הדעת ומנוגדת לדרך האמריקאית. זה הזמן להתאחד ולדחות את האלימות שראינו". 

במקביל, מזכיר המדינה בג'ורג'יה הודיע כי צוות הקמפיין של הנשיא טראמפ משך את הערעור שהגיש על תוצאות הבחירות במדינה, בצעד נוסף להכרה בתוצאות הבחירות.