המחאה על מות אהוביה סנדק: גם הערב (חמישי) נמשכה המחאה על הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל בידי שוטרים, ועימותים נרשמו בין מפגינים לשוטרים במהלך הפגנת המחאה בתל אביב. קטין כבן 16 נרמס בידי פרש ופונה על ידי מד"א לבית החולים איכילוב עם פגיעת ראש וגפיים. מהמשטרה נמסר כי בשעה זו הסתיימה ההפגנה וכלל הצירים שנחסמו נפתחו לתנועה.

תיעוד פגיעת פרש המשטרה בקטין בהפגנה על מות אהוביה סנדק (צילום: נועם לביא)

מהמשטרה נמסר כי "המשטרה נערכה למחאה בצומת הרחובות הסוללים ודרך השלום בת"א, במסגרתה ניהלה שינויים עיתיים בהסדרי התנועה למען שלום הציבור, לצד אבטחת המחאה כנדרש".

"בתוך כך, השוטרים התמודדו עם מחאה שגלשה להפרת סדר, במהלכה נחסמו צירי תנועה ראשיים ע"י קומץ מפרי חוק שהתעמתו עם השוטרים ולא נשמעו להוראותיהם ולפיכך פינו אותם לצד הדרך על מנת להשיב את הסדר הציבורי על כנו".

עימותים בין שוטרים ומפגינים במחאה על מות אהוביה סנדק בתל אביב

נזכיר כי כבר שבועיים וחצי, מידי ערב, מתקיימות עשרות הפגנות ומחאות ברחבי הארץ בעקבות הרג הנער בידי שוטרים. המפגינים דורשים להקים ועדת חקירה חיצונית וכן לסגור את ימ"ר ש"י, ששוטריו היו מעורבים במרדף המשטרתי בסיומו נהרג הנער בהתהפכות רכב. מוקדם יותר היום פעילי המחאה הפכו את מזרקת כיכר דיזנגוף בת"א לאדומה. "דמו של אהוביה ממשיך לבעבע", נכתב ליד המזרקה.

מיצג דם בכיכר דיזנגוף בתל אביב במחאה על מות אהוביה סנדק. צילום: אבשלום ששוני