74 ימים לקראת הבחירות לכנסת ה־24, ועל פי סקר של מכון "פאנלס פוליטיקס" בהנהלת מנחם לזר עבור "מעריב־סופהשבוע", לו הבחירות היו מתקיימות היום, היה גוש "רק לא נתניהו" זוכה ב־64 מנדטים לעומת 43 לגוש הליכוד־חרדים, ללא ימינה.

ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ בהצהרה על גיוס למפלגתו. צילום: ללא קרדיט

הסקר שנערך אתמול צופה שהליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה מקבלת 28 מנדטים, ירידה במנדט לעומת הסקר הקודם. תקווה חדשה־אחדות לישראל בראשות גדעון סער מתחזקת במנדט ועולה ל־18.

יש עתיד בראשות יאיר לפיד, שצירף אליו השבוע את השרה לשעבר מירב כהן, נותרת יציבה עם 14 מנדטים. גם ימינה בראשות נפתלי בנט, שכזכור הכריז כי הוא רואה בעצמו מועמד לראשות הממשלה, נותרת ללא שינוי עם 13 מנדטים.

סקר מעריב (צילום: מעריב אונליין)
סקר מעריב (צילום: מעריב אונליין)

הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה, שעדיין לא ברור אם תתפרק או תשמור על המסגרת המשותפת, משלמת את מחיר הסכסוכים הפנימיים וממשיכה לרדת. בסקר הנוכחי היא מקבלת 10 מנדטים, לעומת 11 בשבוע שעבר. ש"ס בראשות אריה דרעי מפגינה יציבות עם 8 מנדטים, בעוד יהדות התורה מאבדת השבוע מנדט ומקבלת 7, כמו ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן.

אכזבה רושמת לעצמה מפלגת הישראלים בראשות רון חולדאי, שצירף אליו השבוע ארבע מועמדות חדשות וגם את סגן הרמטכ"ל לשעבר דן הראל. הרכש החדש לא מסייע לחולדאי להתרומם, ומפלגתו מאבדת 2 מנדטים בתוך שבוע, ירידה מ־8 ל־6 מנדטים בלבד.

מי שהצבע יכול לחזור מעט ללחייו הוא יו"ר כחול לבן בני גנץ. בסקר בשבוע שעבר הוא לא עבר את אחוז החסימה. לעומת זאת השבוע הוא מקבל 4 מנדטים, על גבול ההישרדות. מרצ, בראשות ניצן הורוביץ, שאישרה השבוע את רשימתה לכנסת עם שלושה מועמדים ערבים בעשירייה הראשונה, ובהם מועמדת במקום ה־4, נותרת גם השבוע עם 5 מנדטים.

מפת הגושים (צילום: מעריב אונליין)
מפת הגושים (צילום: מעריב אונליין)

מתחת לאחוז החסימה נמצאות המפלגות הבאות: העבודה 1.9%, עוצמה יהודית 1.7%, המפלגה הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה 1.3%, תנופה בראשות עפר שלח 1.3%, גשר בראשות אורלי לוי־אבקסיס 0.3%, הבית היהודי 0.3% וותיקי ישראל בראשות דני יתום 0.0%.

בסקר השתתפו 527 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.3%.