בליכוד ממתינים לפסיקות בית הדין של התנועה - לגבי החלטת מזכירות התנועה להיענות לבקשות ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את הפריימריז וכן לשריין שישה מקומות ברשימת המפלגה לכנסת למועמדים מטעמו.

בינתיים יש חרושת שמועות באשר למועמדים לשריון, וגורמים בליכוד טוענים כי נתניהו שוקל לשבץ מועמד ערבי במקום ריאלי. על פי כמה סקרים שנערכו לבקשת ראש הממשלה לאחרונה, מהלך שכזה יכול להוסיף עוד 2 מנדטים לתנועה בציבור הערבי.

נתניהו גם שוקל לחזק את נוכחות הליכוד ברחוב הרוסי, ובין השמות שהועלו בפניו מקרב יוצאי חבר העמים - אלי נכט, פעיל חברתי וחבר מועצת העיר אשדוד, שבלט בקמפיין אנטי־חרדי שהריץ בעיר במהלך הבחירות המקומיות.

במפלגת הבית היהודי נמשכות ההכנות לקראת הבחירות הפנימיות לראשות המפלגה. אחרי שמנכ"ל המפלגה ניר אורבך ויו"ר הסניף הירושלמי חגית משה הכריזו על התמודדותם בפריימריז, הודיע אתמול סגן שר הביטחון לשעבר אלי בן דהן כי לא ירוץ לראשות המפלגה. בן דהן גם רמז כי הוא תומך באיחוד עם מפלגת האיחוד הלאומי במכתב ששיגר לפעילי המפלגה.

בסביבתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי, טוענים כי בעקבות הודעתו על פתיחת השורות ועמידה בראשות הציונות הדתית, הודיעה אתמול שורה של חברי מועצות אזוריות ומקומיות המייצגים את הציונות הדתית על תמיכה בסמוטריץ'.

ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ בהצהרה על גיוס למפלגתו. צילום: ללא קרדיט

הנהלת מפלגת העבודה התכנסה אמש כדי לאשר את המועדים לקיום בחירות לתפקיד יו”ר המפלגה ולבחירת הרשימה לכנסת. על פי ההצעה, הבחירות לתפקיד יתקיימו ב־25 בינואר, ואם אם איש מהמועמדים לא יזכה ברוב של 40% - יתקיים סיבוב שני ב־28 בינואר. רשימת העבודה לכנסת תיבחר ב־1 בפברואר.

ההחלטה אם היו”ר והרשימה ייבחרו במסגרת פריימריז או במסגרת ועידת המפלגה תלויה בתוצאות הערעור שיו”ר המפלגה היוצא, השר עמיר פרץ, הגיש לבית המשפט העליון. פרץ ביקש לבטל את החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב לחייב את המפלגה לקיים פריימריז ולא לבחור יו”ר ורשימה במסגרת ועידת המפלגה.

פרץ עצמו הודיע כי הוא אינו מתכוון להציג את מועמדותו לתפקיד יו”ר המפלגה. לעומתו הודיעה ח”כ מרב מיכאלי כי תציג מועמדות. השר איציק שמולי טרם החליט, ואילו חבר הכנסת לשעבר עמר בר־לב שוקל.

מפלגת תנופה, בראשות עפר שלח, הציגה את התוכנית שלה להצלת העצמאים והעסקים הקטנים והבינוניים. מדובר בתוכנית שאת ביצועה תעמיד המפלגה כתנאי לתמיכה בתקציב המדינה 2021. שלח ושותפו עו"ד רועי כהן, נשיא ארגון העצמאים להב, בחרו לעשות זאת במסעדת "אסיה" הוותיקה בהרצליה - אשר הוקמה על ידי פליטים מווייטנאם, שנקלטו בארץ בשנות ה־70 בהוראת ראש הממשלה דאז מנחם בגין, ושבעליה נויין פון נאלץ לסגור סופית את שעריה לאחר שקרסה בעקבות משבר הקורונה.