רוב גדול של הציבור, 56% ממנו, מאמין שאירוע כדוגמת ההסתערות של המוני מפגינים על גבעת הקפיטול בוושינגטון עלול להתרחש גם בישראל.

מסקר שערך מנחם לזר מ"פאנלס פוליטיקס" עבור "מעריב", עולה כי 23% מהמשיבים בטוחים שאירוע כזה עלול להתרחש גם בישראל, ו־33% נוספים מעריכים כי תרחיש כזה, שזעזע שלשום את ארה"ב, עשוי להתרחש גם כאן.

פילוח הסקר מצביע על כך ש־77% מבין הסבורים שאירוע שכזה יתרחש גם כאן משתייכים לגוש המרכז־שמאל, לעומת 28% ממצביעי הימין. לעומת זאת, 32% אינם מאמינים שאירועים כאלה יקרו בישראל, אבל רק 7% מתוכם מעריכים זאת בביטחון מלא.

סקר מעריב (צילום: מעריב אונליין)
סקר מעריב (צילום: מעריב אונליין)

הסקר בדק גם מאיזה צד של המפה הפוליטית יגיע אירוע כזה, אם אכן יתרחש. 44% מהמשיבים צופים כי הוא יבוא מהצד הימני, לעומת 34% שסבורים שהוא יבוא משמאל.

פילוח התשובות מלמד כי 77% ממצביעי הימין סבורים שאירוע אלים כפי שקרה בוושינגטון עלול לבוא מהצד הימני של המפה, לעומת 28% ממצביעי השמאל.

48% ממצביעי הימין סבורים שאנשי שמאל יעמדו מאחורי אירוע כזה, אם יתרחש בישראל, לעומת 6% בלבד מקרב מצביעי שמאל, שסבורים שתרחיש כזה יבוא מקרב המחנה שלהם.

תומכי טראמפ בוושינגטון בזמן ההצבעה בקונגרס על ניצחון ביידן (צילום: רויטרס)

בתוך כך, ובעקבות התמקמות מפגיני המחאה  בבלפור קרוב מאוד לכניסה למעון ראש הממשלה, קיימו בימים האחרונים השב"כ והמשטרה דיונים בנושא תגבור סידורי האבטחה סביב המעון.

על פי ההחלטה, ולנוכח האירועים החריגים בקפיטול, הציבו בשב"כ בתחומי בית ראש הממשלה ומחוצה לו גדרות תיל שהונחו על מחסומי הלחץ שניצבים במקום.

במשטרה אישרו את הפרטים וציינו כי מדובר בהיערכות מוקדמת, אך שללו כי קיים קשר לאירועים בוושינגטון. בשב"כ סירבו להגיב.