טרגדיה בנגב: פעוטה בת שנה נהרגה היום (שישי) לאחר שנפגעה מגרר לרכב בלקיה. מותה נקבע הבוקר בבית החולים סורוקה בבאר שבע, לשם הובאה על ידי אביה במהלך הלילה כשמצבה אנוש. מתחקור שוטרים עלה כי עפ"י החשד נפגעה בתאונת חצר מעגלת גרר לרכב. נפתחה חקירה בידי בוחן תאונות דרכים.

בית החולים סורוקה (צילום: פלאש 90)
בית החולים סורוקה (צילום: פלאש 90)

מוקדם יותר השבוע הוארך מעצרם של זוג הורים צעירים מהפזורה הבדואית עד ליום שני בחשד להמתת ביתם הפעוטה בת השנה. כזכור, חקירת המשטרה נפתחה בעקבות דיווח שהגיע מבית החולים סורוקה, על חשד לגרימת חבלה חמורה בתינוקת כבת שנה. היום בשעות הבוקר המוקדמות נקבע מותה וסעיף החשד נגד ההורים שונה בהתאמה. 

הפעוטה הובאה לבית החולים סורוקה ובתום בדיקות וצילומים שנערכו לה נמצא כי היא סובלת מפגיעות קשה בכל חלקי גופה ובראשה, ועל פי דיווח של בית החולים מחוסרת הכרה עם פגיעה מוחית. אתמול בשעות הבוקר המוקדמות התקבל דיווח על מותה של הפעוטה בבית החולים וסעיף העבירה שונה לחשד להמתה. בתום הערכת מצב הוקם צוות חקירה מיוחד בתחנת ערוער והחקירה מתנהלת בליווי פרקליטות מחוז דרום. 

נזכיר כי תחילה נעצרה האם לחקירה בחשד לגרימת חבלה חמורה ברשלנות, ומעצרה הוארך לאחר ששופטת בית משפט השלום בבאר שבע שרה חביב ציינה בהחלטתה כי נסיבות הפגיעה כפי שמעלה האם אינן מתיישבות עם החבלות שעל גופה של הפעוטה. בהמשך ביום חמישי נעצר גם אביה של הפעוטה והובא לחקירה במשטרה. מעצרם הוארך עד ה-11 בינואר.

תחנת משטרה (צילום: שאטרסטוק)
תחנת משטרה (צילום: שאטרסטוק)

אין מדובר באירוע הראשון בתקופה האחרונה שבו פעוט נפגע בתאונת דרכים כזכור, בסוף חודש דצמבר, פעוט כבן שנתיים מת לאחר שרכב ככל הנראה פגע בו בנגב. פעוט בן שנה וחצי נדרס למוות באמצע החודש על ידי רכב פרטי במועצה המקומית עילוט שבגליל התחתון. הפעוט פונה לבית חולים בנצרת, שם נקבע מותו. מבדיקה ראשונית עלה כי הנהג הוא סבו של הפעוט, שנסע לאחור ופגע בנכדו. בסוף חודש נובמבר, נקבע מותו של תינוק בן שנתיים וחצי לאחר שרכב פרטי פגע בו בעין מאהל, בו נהג ככה"נ קרוב משפחתו של התינוק.