ועדת התיעדופים של משרד הבריאות לעניין חיסוני הקורונה נענתה לבקשת שר הבריאות יולי אדלשטיין וקבעה היום (שישי) כי מתחילת השבוע הבא יתחילו לחסן את צוותי ההוראה של החינוך המיוחד. זאת, תוך שימת לב לעבודה שהחינוך המיוחד נשאר פעיל גם בתקופת הסגר.

נתניהו על המשלוח הראשון של החיסונים לקורונה של מודרנה

בנוסף, ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן פרסם היום בעמוד הפייסבוק שלו כי ב-72 השעות האחרונות, חוסנו כ-1,500 מעובדים מערכת החינוך בעיר. "זה היה מרגש והרגיש קצת כמו אחד ממבצעי העלאת עולים ארצה מהרגע להרגע ומתחת לרדאר כי עד אתמול בערב היה איסור הזוי לחסן צוותי חינוך", כתב שאמה הכהן והוסיף: "תודה רבה וענקית לבית החולים שיבא ומתחמי חיסון אחרים שהושיטו יד למערכת החינוך בעיר בעת מצוקה ובמיוחד לפרופ' קרייס מנהל שיבא וסגנו אבי ברוך. כמו כן, יישר כח אדיר לאגף החינוך בראשות אורית איתיאל, שארגן ערב אחרי ערב מתחת לרדאר ובהתראה קצרה מבצע של הזמנת מאות עובדים להתחסן".

מעיירית רמת גן נמסר: "עיריית רמת גן גאה, שפעלה באחריות והצליחה לדאוג ללמעלה מאלף חיסונים ממקורות שונים לצוותי החינוך שלה, שספגו עם התלמידים שלהם בגל השלישי כחצי מהתחלואה בעיר בשל אוזלת ידה של הממשלה. ראש העיר שהוביל בעצמו את המבצע מוכן לשאת לבדו בכל אחריות למהלך, שבזכותו בתום הסגר יחזרו לוחמי החינוך לעבודה במערכת, שהפכה לחזית הקורונה המסוכנת ביותר, מוגנים ועם ראש שקט לדאוג לחינוך הילדים של כולנו.  את השאלות האמיתיות בעניין מחדל חיסון צוותי החינוך, שהופקרו לטובת צעירים שהתחסנו יש להפנות לנתניהו וגנץ שנזכרו באיחור רב ורק לאחר ביקורת ציבורית לאפשר חיסון של צוותי חינוך. העיר רמת גן מודה מקרב לב ולא תשכח לכל מי שהיה שותף למאמץ".

בנוסף, מזכירות הכנסת דחתה את בקשתה של יו''ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון לקיים דיון בעניין מתווה החיסונים לקורונה. כזכור, שאשא ביטון ביקשה לקיים דיון דחוף למרות פגרת הבחירות.

כזכור, אתמול החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאור בקשתו של שר הביטחון בני גנץ, כי עובדי ההוראה יהיו מתועדפים במתן החיסונים. מנתוני משרד החינוך שפורסמו השבוע, על אודות נתוני התחלואה במערכת החינוך, עלה כי 14,293 תלמידים חולים בכל מערכת החינוך. בנוסף, יש 2,465 עובדי הוראה חולים, מתוך כ-180 אלף עובדי הוראה ככלל.

בתוך כך, ישראל מתקרבת לכמות של שני מיליון מחוסנים בכל רחבי הארץ. שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כי "למעלה מ 1.7 מיליון ישראלים קיבלו את המנה הראשונה של החיסון, כ 115,000 מתוכם רק אתמול. מחר אשמח להיות הישראלי השני שמקבל מנת חיסון שניה, בדרך לשחרור מהנגיף הארור".