בית המשפט המחוזי בירושלים הודיע היום (שישי) לפרקליטיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ' וארנון מוזס כי הדיון שהיה אמור להתקיים בעניינם במסגרת "תיק 4,000" ביום רביעי הבא, ה-13 בינואר, יבוטל. זאת, בשל הסגר אשר נכנס לתוקף בחצות.

בחלקה השמאלי והמרכזי של המפה הפוליטית מיהרו להגיב להודעתו של בית המשפט: שר הביטחון ושר המשפטים יו"ר כחול לבן בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "למען הסר ספק - בתי המשפט פתוחים ומתפקדים. כך החלטתי וכך יהיה. בשל הסגר, נעתר מנהל בתי המשפט, לבקשות השופטים, עורכי הדין והציבור, ואיפשר לשופטים להפעיל שיקול דעת בדחיית דיונים. השופטים במשפט נתניהו בחרו להפעיל אותו ולדחות את המשפט".

עוד כתב גנץ, כי "זוהי עוד הוכחה לכך שמערכת המשפט בישראל עצמאית, עניינית, ולא רודפת את נתניהו. כך היה ואני אדאג שכך גם ימשיך להיות. הבעיה החמורה היא שבישראל מכהן ראש ממשלה עם כתב אישום, וכך מעל לקבלת ההחלטות שלו תרחף תמיד עננת שיקוליו האישיים והמשפטיים. את המציאות הזו, צריך לשנות בבחירות הקרובות".

שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן (הישראלים) כתב: "‏כשר המשפטים לא התקפלתי והוצאתי נהלים ששמרו על בתי המשפט פתוחים גם בימי סגר. דמוקרטיות לא נעצרות בשעת חירום. לישראלים מגיעה הנהגה שאפשר לסמוך עליה".

בכחול לבן כתבו בתגובה לדבריו של ניסנקורן: "אבי, הפכת משליח מקצועי לשקרן בינוני. כנראה שכחת שאתה אישרת את סגירת בתי המשפט בסגר הקודם והארכת בשבועות את הפגרה. בניגוד אליך גנץ עמד על השארת בתי המשפט פתוחים והמתקפה שלך היא פגיעה פוליטית בבית המשפט".

יו״ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי כתב "לא עברו שבועיים מאז שניסנקורן עזב את משרד המשפטים - ומשפט נתניהו נדחה. גנץ לא מפספס הזדמנות להיכנע לביבי. אנחנו נחזיר את המדינה לפסים".

מכחול לבן נמסר בתגובה לדבריו של חולדאי: "תגובה שמעידה על בורות וחוסר הבנה של מערכת המשפט, אבל זה לא מפתיע שזה מה שמנסח פייק מועמד בחצי משרה שלא ירוץ עד הסוף ויפרוש רגע לפני קו הסיום".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס גם הוא לדחיית הדיון וכתב כי "ראש ממשלה השקוע עד צוואר בחקירות - אין לו מנדט ציבורי ומוסרי לקבוע דברים גורליים. קיים חשש אמיתי שהוא יכריע על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות שלו, ולא לפי האינטרס הלאומי. ישראל זקוקה לממשלה שפויה".

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ אמר כי "נתניהו יכול לעשות עוד סגר, עוד תעלול משפטי, בשביל עוד שעה מחוץ לבית המשפט הוא אפילו יאריך את שעון החורף - אבל בסוף הוא יעמוד למשפט. השאלה כמה עוד יצטרפו ל-150,000 המובטלים, כמה בתי עסק יקרסו וכמה משפחות יהרסו לפני שיעזוב. זה מאבק, שגם בו, רק על מרצ אפשר לסמוך".

חבר הכנסת עופר כסיף (הרשימה המשותפת) אמר בתגובה להודעה של בית המשפט כי "אתמול צעקתי בכנסת שהסגר פוליטי. הבוקר כולם מבינים שצדקתי. טובת הציבור מעולם לא עמדה ולעולם לא תעמוד לנגד עיניו של נתניהו".

יו״ר מפלגת "תנופה" עפר שלח אמר כי "דחיית המשפט בגלל הסגר רק מדגישה את המצב הבלתי אפשרי שאליו מכניס אותנו ראש ממשלה עם כתב אישום: איך נאמין לביבי שההחלטות שלו ענייניות ולא אישיות, כשהן עוזרות לו להמשיך בהתחמקות ממשפט?".

מתנועת "הדגלים השחורים" נמסר, כי "עכשיו הכל ברור - כולנו בסגר בשביל שביבי לא יעמוד לדין על פשעיו. רה"מ הכניס את מדינת ישראל לסגר בשביל דחיית משפטו. קוראים לכל עם ישראל לצאת להפגין בשבת הקרובה נגד הסגר הפוליטי, נגד הנאשם ונגד פירוק הדמוקרטיה הישראלית!"