הושגה פשרה: בית הדין של תנועת הליכוד קבע היום (שישי) כי בבחירות לכנסת ה-24 לא יתקיימו בחירות מקדימות (פריימריז) להרכב הרשימה של המפלגה.

בית הדין דן ביום ראשון האחרון בהרכב מיוחד של חמישה שופטים בארבע עתירות נגד אי קיום הפריימריז, כאשר בין היתר העלו העותרים טענות לפיהן ההחלטה לא הובאה לאישור מרכז הליכוד אלא אושרה במזכירות, וכן טענות נגד שריוני המקומות ברשימה. 

בנוסף עתרו העותרים כנגד ההחלטה הקובעת כי אי קיום הפריימריז יחול גם על הבחירות לכנסת ה-25, במידה ואלה יתקיימו פחות משנה אחרי הבחירות לכנסת ה-24 ב-23 במרץ 2021.

היום קיבל נשיא בית הדין של הליכוד מיכאל קליינר את הצעת הפשרה לפיה לא יתקיימו פריימריז בבחירות הקרובות ובנוסף יתחייב ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים פריימריז לקראת הבחירות לכנסת ה-25.

יחד עם זאת יתחייב נתניהו לדרוש בכל משא ומתן קואליציוני חוק נורווגי שיבטיח מקומות לח"כים מהעשירייה הרביעית (מקומות אחרי 30). זאת, רק במידה והליכוד תקבל בבחירות הקרובות פחות מ-35 מנדטים.

בתחילת החודש עתרה קבוצת חברי מרכז לבית הדין של התנועה נגד ההחלטה לא לקיים פריימריז. גורמים בסביבת נתניהו אמרו כי רה"מ  מוטרד מהאפשרות שבית הדין יבטל את החלטת ועדת החוקה, כולה או חלק ממנה, וכי הוא נחוש לבטל את הפריימריז ואת השריונים כעסקת חבילה.