ראש עיריית לונדון, סאדיק קאן, הכריז היום (שישי) על מצב חירום על העיר כולה, לאחר שהבהיר כי בתי החולים מתקרבים לתפוסה מלאה, והזהיר כי אם אנשים לא יישארו בבתיהם ישנה סכנה כי מספר מיטות האשפוז יגמר בשבועות הקרובים בעקבות התפשטותה המהירה של המוטציה הבריטית. 

"המצב בלונדון כעת קריטי עם התפשטות הנגיף שיצאה משליטה," אמר והוסיף: "לאחד מכל 30 תושבי לונדון יש עכשיו קורונה. אם לא ננקוט פעולה מיידית עכשיו, שירות הבריאות הלאומי שלנו יכול להיות במצב קשה ואנשים נוספים ימותו".

כאמור, מספר מקרי הקורונה בלונדון הוא כעת יותר מ-1,000 לכל 100,000 נפש, ובין ה-30 בדצמבר ל-6 בינואר, המספר הכולל של החולים בבתי החולים בבירה עלה ב-27%. בשלושת הימים האחרונים היו 477 מקרי מוות של חולים כתוצאה מהנגיף. יש להדגיש כי מספר האנשים בבתי החולים כעת גבוה ב-35% לעומת מה שהיה בשיא המגיפה באפריל, וקיים חשש כי המספר ימשיך לעלות.

"אנו מכריזים על מצב חירום מכיוון שהאיום שנגיף הזה מהווה על עירנו הביא אותנו לנקודת משבר. תושבי לונדון ממשיכים לספוג מספר קורבנות עצום ואני היום מפציר בהם בבקשה להישאר בבית אלא אם כן זה הכרחי לחלוטין לצאת ממנו". 

אירוע הכרחי מוגדר כ"חורג מגדר הפעילות העסקית הרגילה, וככל הנראה כרוך בפגיעה חמורה, נזק, הפרעה או סיכון לחיי אדם או לרווחתו, שירותים חיוניים, איכות הסביבה או ביטחון המדינה". מצב החירום האחרון בלונדון הוכרז בפעם האחרונה בעקבות שריפת מגדל גרנפל בשנת 2017, כאשר 72 בני אדם מתו בשריפה הקשה ביותר בבריטניה בבניין מגורים מאז מלחמת העולם השנייה.