חשש להתרסקות מטוס באינדונזיה: מטוס SJ182 של חברת התעופה סריוויג'איה אייר שהמריא מהבירה ג'קרטה נעלם ואבד עימו הקשר דקות לאחר ההמראה כשעליו 62 נוסעים. ככל הנראה המטוס התרסק, לאחר שאיבד כשלושה קילומטרים גובה תוך כדקה, כך לפי נתוני אתר Flightradar24. לפי דיווחים בתקשורת המקומית, על המטוס היו 62 נוסעים, בהם 10 ילדים, וכן שישה אנשי צוות, וגורלם עדיין אינו ידוע.

הצבא האינדונזי מאשר כי אותרה נקודת התרסקות המטוס בים. עוד נמסר כי כלי שיט של חיל הים המקומי עושות את דרכן לנקודה במטרה לחפש ממצאים. בכיר בחברת התעופה מסר כי המטוס המריא כשהוא "במצב טכני טוב", אך ציין גם כי המטוס המריא באיחור של כשלושים דקות, בשל גשמים עזים שפקדו את שדה התעופה.

חמ"ל חירום נפתח בשדה התעופה בג'קרטה בעקבות היעלמות המטוס והרשויות המקומיות החלו בחיפושים אחריו. גורם רשמי בסוכנות החיפוש וההצלה הלאומית של אינדונזיה מסר כי שרידים החשודים כשייכים למטוס שנעלם נמצאו במים מצפון לעיר. גורם ביטחוני אמר ל-CNN אינדונזיה כי "מצאנו כמה כבלים, חתיכת ג'ינס וחתיכות מתכת על המים".

דייגים מצאו שרידים של המטוס שנעלם דקות לאחר שהמריא מג'קרטה בירת אינדונזיה (צילום: רויטרס)

המטוס המריא לטיסה פנימית מבירת המדינה בדרך לפונטיאנאק שבמחוז מערב קלימאנטאן סמוך לשעה 12:30 שעון ישראל. החברה מסרה כי הקשר עם המטוס אבד וכי היא עדיין אוספת מידע מפורט יותר בנוגע לטיסה לפני שתוכל למסור הצהרה כלשהי.

לפי רישומי הטיסה, מדובר במטוס מדגם בואינג B737-500 בן 27 שנים. דוברת חברת בואינג אמרה כי "אנו מודעים לדיווחים בתקשורת מג'קרטה, ועוקבים מקרוב אחר המצב. אנו פועלים לאיסוף מידע נוסף".

פקיד ממשל מקומי אמר לכלי תקשורת במדינה כי דייגים מצאו את מה שנראה כהריסות כלי טיס במים מצפון לג'קרטה ובמקום מתבצע כעת חיפוש. בערוצים אחרים הוצגו תמונות של הריסות שחשודות כשרידי המטוס וברשתות החברתיות הופץ סרטון שמתעד את הדייגים וההריסות שמצאו.  

אתר Flightradar24 העוקב אחר מסלולי טיסות ברחבי העולם דיווח בחשבון הטוויטר שלו כי הטיסה "איבדה יותר מ-10,000 רגל (כ-3 קילומטרים) גובה בפחות מדקה אחת, כארבע דקות לאחר ההמראה מג'קרטה". הדבר מעלה את החשש להתרסקות - אולם עדיין מדובר בדיווח לא מאומת. לפי האתר, המטוס הגיע לגובה של 250 רגל בלבד (כ-76 מטרים) מעל פני הקרקע לפני שאבד עימו הקשר. 

כזכור, באוקטובר 2018 מטוס בואינג 737 מקס של חברת התעופה "ליון אייר" התרסק באינדונזיה 13 דקות לאחר ההמראה. על המטוס היו 189 נוסעים ואנשי צוות. המטוס התרסק אז כתוצאה מתקלה במערכת MCAS שהותקנה בדגם ללא ידיעת חברות התעופה והטייסים. המטוס שנעלם היום הוא מדגם ישן יותר, שני דורות לפני ה"מקס", ואין בו את המערכת שגרמה להתרסקות הקודמת ולהתרסקות נוספת באתיופיה, שבה נהרגו 157 איש.