דרמות סוחפות, דוקו מסקרן, סדרות תקופתיות וגם נציגות ישראליות משובחות: נטפליקס גדושה באין ספור תכנים שכיף לדחות את הצפייה בהם כשיש חיים בחוץ, אבל עכשיו – כשהסגר השלישי התחיל במלוא עוצמתו, נראה כי אין ברירה אלא להשלים פערים.  במיוחד בשבילכם ריכזנו 23 סדרות מומלצות בנטפליקס. צפייה נעימה, ומי ייתן ולא תספיקו לצפות בכולן עד שהסגר ייגמר. 

3 הסדרות המדוברות של השנה:

1. ברידג'רטון (עונה 1)

שילוב של מפיקה אגדית (שונדה ריימס, יוצרת "האנטומיה של גריי" ו"המדריך לרוצח"), תלבושות מהפנטות, ליהוק מגוון, פסקול מתוחכם ועלילה תקופתית מרתקת יוצר את אחת מהסדרות המדוברות ביותר של הזמן האחרון. ברידג'רטון עלתה לנטפליקס רק לפני כשבועיים וכבר התברגה במקום הראשון בישראל ובעולם כולו. אם דרמות תקופתיות מדברות אליכם – אל תרשו לעצמכם לפספס אותה.



2. גמביט המלכה (עונה 1)

מי היה מאמין שסדרה על ילדת פלא המתגוררת בארה"ב של שנות ה-60 ומתגלה ככישרון עולה בשחמט תכבוש כך את העולם? הדרמה זכתה לביקורות משבחות בעולם, ובארץ התקבלה בחילוקי דעות הנוגעים לקצב התקדמותה האיטי ולעלילה מעט אנמית. עם זאת, הסדרה הובילה לביקוש חד  עבור קורסי השחמט בארץ – ועכשיו, עם תחילת הסגר כאשר אין כל כך לאן למהר – לא הייתי ממליצה לכם לדלג על "גמביט המלכה".



3. אמילי בפריז (עונה 1)

קראו לה "טראש", קראו לה "סדרה רדודה וילדותית" אך למעשה, הקומדיה הרומנטית הקלילה עם הנוף הפריזאי המשכר כבשה את הישראלים ואת העולם עוד לפני שהספקנו לומר "קרואסון". הסדרה הקלילה המגוללת את סיפורה של צעירה אמריקאית המהגרת לצרפת בשל עבודתה כמנהלת סושיאל היוותה אסקפיזם מושלם לכל מי שהסתגר בבית והיה מוכן לתרום כליה כדי לטייל עכשיו בשאנז אליזה.  שייפו את המבטא הצרפתי שלכם, הסירו את הביקורתיות הטלוויזיונית והיכונו להתמכר.

הסדרה ''אמילי בפריז'' מבית נטפליקס (צילום: Carole BethuelNeflix)
הסדרה ''אמילי בפריז'' מבית נטפליקס (צילום: Carole BethuelNeflix)

עלו השנה ושוות את הזמן שלכם:

1. הריקוד האחרון (מיני סדרה, 10 פרקים)

המיני-סדרה הדוקומנטרית שעלתה השנה הספיקה לעורר הדים, מאז עלייתה לאוויר באפריל האחרון כאשר זכתה בפרס אמי לסדרת התעודה הטובה ביותר. הסדרה עוקבת אחר מייקל ג'ורדן, כוכב "שיקגו בולס", ועל דרכו האגדית בקבוצה שהובילה לעונה הבלתי נשכחת של 1997-1998. סיפור על תחרותיות, הישגיות ואין ספור אתגרים בדרך – המיועד לכל מי שאוהב ספורט, וגם למי שלא. 

2. המורדת (מיני סדרה, 4 פרקים)

אחת מנקודות האור התרבותיות שהיו לנו השנה בישראל: המיני-סדרה שנוצרה בהשראת ספרה של דבורה פלדמן עלתה עם תחילת הסגר הראשון וכבשה את ישראל והעולם בזכות תצוגת משחק יוצאת דופן של שירה האס ועמית רהב בתפקידים הראשיים וסיפור מטלטל חוצה יבשות על דת, הקרבה והגשמת חלומות. אה כן, כבר ציינתי שהיא הייתה מועמדת ל-8 פרסי אמי?



3. רצח אמריקאי: המשפחה מהבית הסמוך

אם גם אתם מכורים לדוקו-פשע על שלל סוגיו, אנא וודאו ש"רצח אמריקאי" נכנס לרשימה שלכם. במרכזו סיפור רצח מזעזע (כרגיל) על גבר הרוצח את משפחתו כדי להמשיך לחיות בכיף ובשלווה עם המאהבת שלו. לאורך הסרט נחשפות עדויות אמיתיות ובהן הודעות, פוסטים, הקלטות צילומים ממצלמות הגוף של השוטרים והוא גדוש בהוכחות מטלטלות, בדיוק כמו שחובבי פשע אוהבים. לא לצפייה לפני השינה.

4. מי מתגורר באחוזת בליי 

ומאימה מציאותית אחת – לבדיונית אחרת. המותחן העל-טבעי שנוצר כסדרת המשך ל"מי מתגורר בבית היל" זכה אמנם לביקורות משבחות על התפאורה והארט האמינים אך במקביל נטען כי הסדרה עלולה להיות ארוכה מדי עם סוף מאכזב. בפועל, מדובר בסדרה סוחפת ומפחידה על אחוזה מהפנטת רדופת רוחות וסיפור אהבה שקשה להישאר אדישים אליו, כשויקטוריה פדרטי המדהימה בתפקיד ראשי יוצא דופן. 

הסדרה ''מי מתגורר באחוזת בליי'' מבית נטפליקס (צילום: EIKE SCHROTER/NETFLIX)
הסדרה ''מי מתגורר באחוזת בליי'' מבית נטפליקס (צילום: EIKE SCHROTER/NETFLIX)


5. Song Exploder (עונות 1-2)

הדוקו המוזיקלי של רישיקש הירוואי הוא הגרסה הטלוויזיונית לפודקאסט המפורסם הנושא את אותו שם אשר חושף את הסיפורים שהובילו לכתיבת להיטים בינלאומיים. אם גם אתם מתגעגעים לתרבות ולמוזיקה וסקרנים לשמוע מה הוביל אמנים כמו Dua Lipa או R.E.M לכתוב את השירים שכולנו מכירים – אל תפספסו את הדוקו המתוק הזה. 

6. DEAF U (עונה 1)

Deaf U, או "שקט, לומדים" כפי שהיא נקראת בישראל, היא דוגמה אידיאלית לשילוב של סדרה חשובה שיכולה להיות במקביל גם טראשית וקלילה. הסדרה מלווה קבוצה של סטודנטים חרשים הלומדים באוניברסיטה המיועדת ללקויי שמיעה בוושינגטון ומציגה את חייהם, ממש כפי שהם: ההצלחות, הכישלונות, האהבות והאכזבות – כשהכל בשפת הסימנים. בדקות הראשונות מאתגר לצפות בסדרה כמעט ללא סאונד, אך מהפרק השני – מתמכרים.

עונות חדשות לסדרות האהובות:

1. הכתר (עונה 4)



2. אוזרק (עונה 3)

3. My Next Guest Needs No Introduction with David Letterman (עונה 3) 

ישנות וטובות:

1. שובר שורות (5 עונות)

2. הומלנד (8 עונות)

3. נרקוס (3 עונות)

4. את (2 עונות)

5. בית הקלפים (6 עונות)

6. כתום זה השחור החדש (7 עונות)

7. בורגן (3 עונות)

8. חינוך מיני (2 עונות)

9. לא ייאמן (מיני סדרה, עונה 1)

10. שטיסל (2 עונות)

11. פאודה (3 עונות)