בימים האחרונים עלה כי כמה בתי ספר החליטו לשנות את הגדרת הכיתות הרגילות בבית ספרם לכיתות אתגר ומב"ר כדי להמשיך את הלימודים גם בימי הסגר - שכן במשרד החינוך הוחלט לסגור לחלוטין את כלל בתי הספר, אך להתיר את המשך פעילותם של מוסדות החינוך המיוחד, והוחלט גם להחריג את כיתות הלימוד אתגר ומב"ר. 

"הגדרנו שתי כיתות נוספות ככיתות מב"ר ואתגר, והסברנו לתלמידים שיש לנו אישור להמשיך ללמד גם בימי הסגר. אני מבין שזו ללא ספק התחכמות, אך במצב הנוכחי לא נותרה לנו ברירה אחרת", מעיד מחנך מצפון הארץ.

גם מנהלת בית ספר אחר הסבירה: "מצפים מאיתנו להגיש תלמידים לבחינות הבגרות, ובו־זמנית דורשים שנלמד אותם בזום, כשברור לחלוטין שהתלמידים לא מצליחים להתרכז והישגיהם צונחים". היא הוסיפה: "העיר שלנו מוגדרת כצהובה. אין סיבה שלא נמשיך את הלימודים. זה שהממשלה החליטה לא להטיל סגר דיפרנציאלי כי היא מפחדת מקבוצות המיעוט לא אומר שאתן לתלמידיי להיפגע".

אולם לא כולם בוחרים להסכים עם השיטה, וחלק מההורים לא מוכנים ליישר קו עם העניין. "מלמדים כאן את התלמידים שלנו לשקר, אין דרך אחרת לומר זאת", מספרת שירה ריבלין, אם לתלמידת כיתה י"ב, שהוסיפה: "אמרתי למחנכת שלא ארשה לבתי ללכת לבית הספר. התחלואה מזנקת, יותר אנשים נכנסים לבידוד – אבל משרד החינוך ממשיך בשלו. אין שום מקום בעולם שמאפשר לימודים עם כזו רמת תחלואה, ובמקום שהמורים ישמשו דוגמה אישית הם מלמדים את הילדים כיצד אפשר לעקוף את המערכת".

אומנם גורמים במשרד החינוך מכירים את השיטה, אך נראה כי המשרד בוחר לא להתערב בנעשה. "עמדת שר החינוך היא לפתוח את כלל בתי הספר וכמה שיותר מוקדם. ברור לנו שיש כאן רוח מפקד ברורה מאוד ולכן לא נעשית התערבות בשטח", מודה מפקחת במשרד.