אם הייתי צריכה לסכם את שהותה של רונית בשלוש מילים, הן כנראה היו: "חונטה", "שקרנית", "סיגריות". זו האמת: כשהיא לא ישנה היא או עישנה, או צרחה, או צרחה שאין לה מספיק סיגריות.

נכון, חודש שלם היא הצליחה לשרוד הדחה אחר הדחה אבל כנראה שגם העוקבים שלה בטוויטר התייאשו וחדלו לתמוך בדיירת שסירבה להיטמע במשחק החברתי ועשתה כל שביכולתה כדי להשניא עצמה על הדיירים, ואפילו על אלה שרצו בקרבתה. וכן, אני מאוד שמחה שמעתה לא נצפה בה יותר בתוכנית – אבל איך אומר בעדינות, היא ממש לא הדיירת היחידה שהייתי נהנית לראות עולה במדרגות.

האח הגדול (צילום: צילום מסך)
האח הגדול (צילום: צילום מסך)

הפרק נפתח בעוד מאפיין טיפוסי ש"האח הגדול" לוקה בו – חוסר כרונולוגיה, ולראיה, אנחנו צופים ברמי מספר ליהודה כמה הוא מבואס מכך שעליו להכניס דייר לרשימת ההדחה (אע"פ שאנחנו כבר יודעים כי הוא בחר להכניס אותו), כדי להכין אותנו לפיצוץ הגדול שהתרחש בסוף הפרק בין השניים. עד שנגיע לדבר על הפוגרום שהיה שם, ברשותכם, ארצה לדבר על השלישייה המעיקה בתולדות "האח הגדול" והיא כמובן – יהודה, ג'וזי ואילון.

בואו נדון בזה רגע: יהודה הוא מנהיג החבורה שמורכבת מהאנשים היחידים בבית שלא אכפת להם להעניק לו את התואר הזה, ג'וזי הוא הבחור הרגיש שכמה לכבוש את הלב של הבחורה מהחבורה ממול וממש אין לו כוח למשחקי הכוחות האלה ואילון הוא האיש הנגרר שנמצא כל פעם בצילו של אחד מהם ומזדעק בנאום תוכחה בכל פעם שהוא שומע את המילה "חונטה". וכאילו לא מדובר בחבורה המשמימה בתבל – הם הגו את "משמר הלילה" שהוא שם מאוד סקסי לפעולה אפורה של הכנת לחם מטוגן באישון לילה. כמה אקשן, גל גדות בטח אוכלת את עצמה שלא קראו לה להצטרף למזימה הסודית הזו.

האח הגדול: ג'וזי, אילון, רונית ויהודה (צילום: צילום מסך)
האח הגדול: ג'וזי, אילון, רונית ויהודה (צילום: צילום מסך)

ומחבורה שבטוחה שהם האנשים הכי מעניינים בבית – לשני הדיירים הכי אהובים שפעם בשבוע אני נזכרת שהם עדיין גרים שם, הלא הם ליאור וזהבה. נכון, הגישה האו"מית הנמנעת ממחלוקות אכן מצטיירת נעימה ובוגרת – אך כמו שלמדנו בעשר העונות הקודמות, מאוד קשה להגיע רחוק באסטרטגיה הזו. אז כן, אני מאוד נהנית מהמזמורים של זהבה בגינה מדי פעם ומהניסיונות של ליאור להעביר מסרים משכיני שלום – אבל הנה עצה ידידותית ממני שאם אתם קוראים אותה כנראה שלא יישמתם – אנא צרו עניין. הביעו דעה, התערבו (בנועם), חשפו צדדים נוספים, הצדיקו זמן מסך – אחרת, תמצאו את עצמכם מהר מאוד חוזרים אלינו עוד בטרם ייגמר הסגר השלישי. 

זהבה בן, האח הגדול (צילום: צילום מסך)
זהבה בן, האח הגדול (צילום: צילום מסך)

ואם בסגר שלישי עסקינן, הנה דוגמה לדייר שהייתי שמחה שיזכה להנות ממנו כמוני, וכן, כפי שניחשתם, אני לגמרי מדברת על יהודה. אדון יצחקוב, מה נסגר? הפעם האחרונה שהזכרתי מישהו בתדירות כל כך גבוהה בטורים שלי הייתה ליטל סמדג'ה ב"הישרדות" וכולנו יודעים מה קרה בסוף – איך לומר, במיליון היא לא זכתה. 

לאחר כמה פרקים בהם קיבלנו תזכורת לדיירים אחרים בבית – יהודה חזר אלינו הפרק. אוהו, במלוא עוצמתו. זה התחיל בשיחת איום/אזהרה לקארין על כך שהעזה לחבור לאנשים חדשים (מממ, לא לשם כך התכנסנו בפורמט הזה?), המשיך לשיח התוקפני והמקטין שהוא כל כך אוהב לקיים עם גל, כשהוא אומר "גלוש מאמוש" מדי ארבע דקות ונחתם בהשתלחות הבלתי מרוסנת מול רמי, עת האחרון הכניס אותו לרשימת ההדחה.

פרצופים מזלזלים, תנועות ידיים בוטות, צעקות – כל אלה הופכים את יהודה מאדם אינטליגנטי שמנסה להעביר מסר – לדייר פשוט בלתי נסבל. הוא צורח ותוקף גם את מי שמגיע לעזרתו (ימית ורונית), משתמש בכל אסטרטגיה שהוא מכיר כדי להוציא את האנשים מולו משלוותם ולבסוף מתלונן על הקללה שבקעה מפיו של רמי אחרי שניסה לשמור על איפוק זמן רב. נכון, גם לקללות אין הצדקה – אבל יהודה ניחן בכישרון עז ובכמויות של רצון לעורר סנסציות בשביל לזכות בזמן מסך, ואם הצופים ימשיכו במלאכתם כפי שעשו עם דיוויד ורונית, נותר רק לקוות שגם יהודה יזכה כבר בקרוב מאוד לראות איך זה מרגיש לעלות במדרגות.

יהודה יצחקוב, האח הגדול (צילום: צילום מסך)
יהודה יצחקוב, האח הגדול (צילום: צילום מסך)