שיא חדש: משרד הבריאות עדכן הערב (ראשון) כי מספר חולי הקורונה שמצבם קשה טיפס ל-1,056, בהם 245 מונשמים, זאת לאחר ש-96 ישראלים נוספים הצטרפו למצבת החולים הקשים במהלך היממה האחרונה. 

מהנתונים עלה עוד כי 5,131 מאומתים אובחנו ביממה האחרונה לאחר ש-6.3% מתוך 83,674 הבדיקות שנערכו אתמול היו חיוביות. כמו כן, מניין הנפטרים המצטבר עומד על 3,663. מניין הנדבקים מאז פרוץ המגפה ממשיך להתקרב לחצי מיליון נדבקים, והיום  עלה מספר החולים המאומתים ל-489,995, בהם 68,681 חולים פעילים.

נתוני משרד הבריאות (צילום: משרד הבריאות)
נתוני משרד הבריאות (צילום: משרד הבריאות)

בתוך כך, הערב פורסם כי חברת פייזר התחייבה לשלוח לישראל כמות של 700-400 אלף חיסונים מדי שבוע, החל מהשבוע הבא ועד לחודש מרץ, זאת בנוסף ל-700 אלף החיסונים שנחתו הבוקר בנתב''ג.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, קיבל הבוקר את החיסון השני, ואמר: "אני נרגש היום. אנחנו בעיצומו של מבצע חיסונים גדול ומוצלח ותחילתו של החיסון השני. אני שמח על ההיענות הציבורית, וקורא לאוכלוסיות היעד להמשיך ולהתחסן. במקביל, אני מזכיר, שעדיין יש לשמור על כל ההנחיות למען הבריאות של כולנו".

סגן שר הבריאות, יואב קיש, אמר בגל"צ: "הסגר הקודם לא הועיל מספיק. אם יש פה מגמה של התפרצות מוטציה בריטית ונוכחות ראשונה של המוטציה הדרום-אפריקאית, וזה מאוד מדאיג. הציבור מבין שצריך לעשות מהלך משמעותי, אנחנו מבינים שזה המהלך האחרון". 

כשנשאל מתי נצא מהסגר, השיב: "כרגע אנחנו מדברים על שבועיים. יש פה את אירוע החיסונים שהוא אירוע סופר חשוב שנותן לנו את האפשרות אולי לצאת מהסגר. הציבור צריך לתת כתף ולבוא להתחסן. התרחיש הפסימי הוא שאם נראה קשיים ולא מספיק יתחסנו נצטרך ללכת עקב בצד אגודל, והאופטימי הוא שננצח, יחד אולי עם הארכה נוספת של שבוע בסגר".   

ראש שירותי בריאות הציבור, פרופ' שרון אלרעי פרייס, התייחסה בראיון בגל"צ לקצב מתן החיסונים, ואמרה כי הוא צפוי לרדת. "אם קודם חיסנו מאות אלפים רק במנה הראשונה, כעת הכמות תתחלק גם למי שיקבלו את המנה השנייה", הסבירה, והוסיפה: "לא ידוע כמה חיסונים יגיעו היום, אבל הרכבת האווירית נמשכת ובקצב הזה בהחלט נוכל לחסן את כל הבוגרים מעל גיל 16".