נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עלול להיות מודח בפעם השנייה על ידי בית הנבחרים בעקבות פריצת תומכיו לבניין הקונגרס בשבוע שעבר. הדמוקרטים טוענים שהוא הסית למרד וככל הנראה יצליחו לעבור את המהלך בבית הנבחרים שם יש להם רוב. עם זאת, המהלך ככל הנראה לא יעבור בסנאט, שם יתקשו תומכי המהלך להשיג רוב של 60 להעברת המהלך.

אלא שלא רק בזירה הפוליטית המהומות בקפיטול פגעו בנשיא. גם בזירה שבה הוא נחשב לחזק במיוחד - הרשתות החברתיות - הוא ספג מכה קשה, לאחר שפייסבוק וטוויטר חסמו את החשבונות שלו בטענה של "סיכון להסתה לאלימות". בנוסף, גוגל ואפל הסירו חנויות האפליקציות שלהן את אפליקציית הרשת החברתית Parler, אליה עברו אנשי ימין רבים שחיפשו רשת שלא תצנזר אותם, לטענתם. הסיבה להסרה, לטענת שתי ענקיות הטכנולוגיה היא פוסטים שהסיתו לאלימות. אמזון, מצדה, הודיעה כי תפסיק לספק שירותי ענן ל-Parler מאותן סיבות.

תומכי טראמפ פרצו לקונגרס והתעמתו עם שוטרים (צילום: רשתות חברתיות)

"לאחר סקירה מדוקדקת של הציוצים האחרונים מחשבונו של טראמפ וההקשר סביבם, באופן ספציפי כיצד הם מתקבלים ומפורשים בטוויטר ומחוצה לו, השעינו את החשבון לצמיתות בשל הסיכון להסתה נוספת שתוביל לאלימות", מסרה טוויטר בסוף השבוע. "בהמשך לאירועים המחרידים השבוע, הבהרנו ביום רביעי כי הפרות נוספות של כללי הטוויטר עלולות לתוצאה זו", הבהירה. "האינטרס הציבורי שלנו קיים כדי לאפשר לציבור לשמוע ישירות מנבחרי הציבור וממנהיגי העולם. הוא בנוי על עיקרון שלכל אחד יש זכות להחזיק חשבון בגלוי".

"עם זאת, הבהרנו כבר לפני שנים כי חשבונות אלה לא נמצאים מעל הכללים שלנו ואינם יכולים להשתמש בטוויטר כדי להסית לאלימות, בין היתר", סיכמה החברה. "אנו נמשיך להיות שקופים סביב המדיניות שלנו ואכיפתם".

עוד קודם לכן הודיע מנכ''ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג כי חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של הנשיא טראמפ ייחסמו לתקופה בלתי מוגבלת, ולפחות לשבועיים הקרובים עד להחלפתו על ידי ג'ו ביידן. "האירועים ביממה האחרונה הראו כי הנשיא טראמפ מתכוון להשתמש בזמן שנותר לו בתפקיד כדי לחתור תחת החלפת השלטון אל הנשיא הנבחר ביידן", כתב צוקרברג בעמוד הרשמי שלו ברשת החברתית. לדבריו, "החלטתו של טראמפ להשתמש בפלטפורמה שניתנה לו על מנת לסלוח להמונים במקום לגנות אותם על מעשיהם, גרמה ובצדק לרבים בארה''ב לחוש אי נוחות".