ברקע העלייה בנתוני התחלואה בקורונה בישראל למרות הידוק הסגר, משלוח נוסף של החיסונים לקורונה של חברת פייזר נחת היום (ראשון) בנמל התעופה בן גוריון. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין יקבלו את פני המטוס וימסרו הצהרות לתקשורת במקום.

נתניהו מקבל את משלוח החיסונים לקורונה של פייזר בנתב"ג

"יום ענק למדינת ישראל עם משלוח ענק על מטוס שמגיע במסגרת מבצע "חוזרים לחיים", מטוס מלא זריקות עידוד", אמר נתניהו. "סיכמתי עם ידידי מנכל פייזר אלברט בורלה שנביא משלוחים אחד אחרי השני ואנחנו נשלים את חיסונה של האוכלוסייה המבוגרת מעל גיל 16 בישראל במהלך חודש מרץ".

"היום אנחנו עם למעלה מ-72 אחוז מבני 60 ומעלה שחוסנו, ביום ראשון הבא משלוח ענק נוסף ונתחיל בחיסונם של בני 50 עד שישים וככה נתקדם", אמר. "סיכמנו שר הבריאות ואני שנתחיל לעלות כבר היום לקצב של 160 אלף חיסונים ביום, שיא עולמי, הפכנו את ישראל למודל הצלחה עולמי".

"בימים הקרובים נסתער על הכלכלה כמו על החיסונים ונוציא את ישראל גם מכלכלת הקורונה, נהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מזה ונחזור חזרה לחיים, יהיה לנו פסח שמח", הבטיח נתניהו. "אמרתי שזה מטוס מלא זריקות עידוד, קוראים לו דרימליינר, מטוס של חלום, מגשימים את החלום של כולנו לצאת מהמגפה לאור גדול".

נתניהו ואדלשטיין עם החיסונים בנתב''ג (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
נתניהו ואדלשטיין עם החיסונים בנתב''ג (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

אדלשטיין סיפר: "לאורך כל היום קיימנו ישיבות במשרד הבריאות להיערך למבצע "חוזרים לחיים", ראיתם את החיוכים של האחים והאחיות בתחנות, ראיתי את החיוכים אצל אנשי משרד הבריאות אחרי חודשים ללא חיוך עם עבודה קשה, עכשיו שום דבר לא יעצור אותנו".

"כבר היום הצוותים הרפואיים מקבלים את החיסונים השניים והחל ממחר יינתנו גם חיסונים של המנה השנייה וגם של הראשונה", הוסיף שר הבריאות. "תמיד הייתי צנוע מבחינת המספרים אבל עכשיו הגענו ל-160 אלף. לקראת אמצע מרץ נגיע לחמישה מיליון איש שיקבלו את החיסונים לקורונה, זה אפשרי ואנחנו נעשה את זה".

מטוס אל על עם משלוח חיסוני קורונה של פייזר נחת בנתב''ג (צילום: צילום מסך פייסבוק)
מטוס אל על עם משלוח חיסוני קורונה של פייזר נחת בנתב''ג (צילום: צילום מסך פייסבוק)

נחמן אש: "מעריך שכ-20% מהנדבקים הם במוטציה הבריטית"

בתוך כך, פרויקטור הקורונה מנהל "מגן ישראל" פרופ' נחמן אש ערך תדרוך כתבים וענה על שאלות בנוגע למצב התחלואה. "עד עכשיו אפשר להסתכל על התמונה כמירוץ בין התחלואה לחיסונים", הסביר. "המטרה שלנו היא לחסן מקסימום אנשים. גם בסוף השבוע ראינו עלייה בתחלואה".
אש הסביר כי "יש סיבה מסוימת לאופטימיות כי הגרף לא עולה בצורה אקספוננציאלית אלא אולי התחיל להישאר יציב. אולי יש השפעה של הסגר הקודם שאנחנו יודעים שהיה פחות אפקטיבי אבל אולי בכל זאת. עדיין שיעור החיוביים בבדיקות הוא גבוה. הממוצע היומי שהגיע ל-7200 גבוה יותר מהממוצע היומי בגל השני".
בהמשך סיפר כי "מבצע החיסונים נמשך בצורה טובה, התחלנו היום את הסבב של המנה השנייה", והדגיש: "שחקן נוסף שנכנס לנו בשבועיים האחרונים זה הסיפור של המוטציות. יש לנו שתי מוטציות שבהן אנחנו עוסקים - המוטציה הבריטית שנמצאת כאן כנראה כבר כמה שבועות. בהערכה גסה אנחנו לא יודעים לומר כמה באוכלוסייה שלנו הם נדבקים מהמוטציה אבל כנראה כעשרים אחוז. יש לכך השלכות כי כנראה שהיא מתפשטת יותר מהר. היא לא יותר קשה אבל היא מהירה מאוד".
הוא הוסיף: "במוטציה הדרום אפריקאית אנחנו רואים רק שתי שרשראות בינתיים, אנחנו מנסים לאתר את כל הגורמים בשרשראות ולבודד אותם. על ידי כך אנחנו מקווים שנוכל להאט את הכניסה שלה בצורה נרחבת לארץ".
פרויקטור הקורונה נחמן אש אחרי שהתחסן לקורונה

כזכור, הבוקר נשבר שיא תחלואה שלילי, לאחר שמשרד הבריאות עדכן שמספר חולי הקורונה שמצבם קשה טיפס ל-1,029, בהם 240 מונשמים, זאת לאחר ש-96 ישראלים נוספים הצטרפו למצבת החולים הקשים במהלך היממה האחרונה. 

מהנתונים עלה עוד כי 5,047 מאומתים אובחנו ביממה האחרונה לאחר ש-6.3% מתוך 81,858 הבדיקות שנערכו אתמול היו חיוביות. כמו כן, מניין הנפטרים המצטבר עומד על 3,645. מניין הנדבקים מאז פרוץ המגפה עלה ל-487,680, בהם 69,933 חולים פעילים.