לראשונה בעולם הושתלה בבילינסון קרנית מלאכותית בטכנולוגיה חדשה. הקרנית, פרי פיתוח ישראלי של חברת קורנית ויז'ן, הושתלה בעינו של ג'אמל פוראני בן ה-78 מחיפה, אשר סבל מעיוורון שנים רבות, וזאת בשל דחיית שתלי קרנית קודמים. 

המטופל עבר מספר רב של ניתוחים, שבהם ניסו להציל את ראייתו באמצעות השתלות קרנית ביולוגיות מתורמים - וכולם כשלו. פוראני נמצא מתאים להיות המטופל הראשון בעולם שיעבור את השתלת הקרנית המלאכותית. רופאי מערך העיניים בבילינסון האמינו כי זהו המוצא האחרון שיש לרפואה לתת לו על מנת להציל את מאור עיניו. 

המהלך הניתוחי צלח, ויום לאחר הניתוח פוראני, שלא ראה מספר שנים - חזר לראות, כאשר הוא מוקף בצוות הרפואי ובבני משפחה נרגשים.
הטכנולוגיה, שנמצאת בתהליכי ניסוי קליני, אושרה לשימוש על ידי משרד הבריאות. הניסוי בבני אדם מתקיים בבילינסון, מתבצע בשני שלבים וכולל עשרה עיוורים. בהמשך השנה הניסוי יורחב ויכלול חמישה בתי חולים מובילים בקנדה, ארה"ב וצרפת.

פוראני מספר: "בעין שהשתילו לי את הקרנית לא ראיתי כלום. בעין השנייה כמעט לא ראיתי. הייתי ממש עיוור. עכשיו אני מרגיש טוב מאוד, קיבלתי חיים חדשים. אני יכול לראות סוף־סוף את המשפחה והחברים ולזהות אותם".

האתגר הניתוחי בהשתלות קרנית מלאכותיות הינו חיבור הרקמה הביולוגית והשתל המלאכותי בצורה מושלמת. הפיתוח של חברת קורנית ויז'ן מאפשר הטמעה של הקרנית המלאכותית בדופן העין של המטופל במורה מהירה וללא תגובה דלקתית חריגה.

לדברי פרופ' אירית בכר, מנהלת מערך העיניים בבית החולים בילינסון: "הצלחת הניסוי תביא בשורה של ממש עבור עיוורים רבים בעולם, ועשויה לקצר ואף לבטל המתנה ארוכה של שנים להשתלות קרניות ביולוגיות מנפטרים. אני מתרגשת לחבור לחברה ישראלית שפיתחה מוצר כחול־לבן, שעשוי להוביל שינוי משמעותי עבור מיליוני עיוורים בעולם".