מעגל החיסונים מתרחב: מחר (שלישי) צפוי להגיע משלוח נוסף של חיסוני קורונה לישראל. בעקבות המהלך צפוי מעגל החיסונים להתרחב גם לבני ה-55. בקופות החולים קוראים לכל בני ה-55 ומעלה שטרם התחסנו ליצור קשר ולקבוע תור לחיסון. 

כמו כן, ממחר יחלו קופות החולים לחסן גם את צוותי ההוראה בישראל. במשרד הבריאות מדגישים כי לצורך קבלת החיסון על צוותי ההוראה לקבוע תור בקופת החולים ולהגיע עם תעודת עובד משרד החינוך או עם תלוש שכר. צוותי הוראה שאין בידיהם אישור העסקה, יופיעו ברשימה ייעודית של משרד החינוך וכך יהיו זכאים לחיסון.

במקביל, משרד הבריאות עדכן כי למעלה מ-17 אלף עובדי הוראה וצוותי חינוך כבר נרשמו לקבלת חיסון נגד נגיף הקורונה. מדובר בכ-9% מכלל עובדי ההוראה וצוותי החינוך בישראל. זאת בנוסף לכ-17 אלף עובדי הרואה שכבר חוסנו בשבועות האחרונים או החלימו מקורונה.

בתוך כך, משרד הבריאות מעדכן הבוקר כי 6,706 מקרים חדשים של הידבקות בקורונה אובחנו בישראל ביממה האחרונה. שיעור הבדיקות החיוביות ביממה האחרונה גבוה מאוד ועומד על 7.4%. מנגד, אמש חוסנו 49,879 בני אדם, ומניין המחוסנים עד כה עומד על 1,870,652.

נתניהו מקבל את משלוח החיסונים לקורונה של פייזר בנתב"ג

מספר החולים הקשים עומד על 1,044, בעוד ש-251 מהם מונשמים. בסך הכול בוצעו אתמול 92,967 בדיקות. עד כה חוסנו בסך הכול 1,806,388 בני אדם במנה הראשונה של החיסון נגד קורונה. 

ראש קבינט המומחים של "מגן ישראל", פרופ' רן בליצר, התייחס לנתונים בראיון בכאן ב', ואמר כי "אנחנו רואים סימנים ראשונים של התייצבות, אבל קשה מאוד להתנבא. העובדה שכ-70% מבני ה-60+ מחוסנים אמורה להקטין את מספר החולים במצב קשה פי שניים. בעוד שבוע וחצי יהיה יותר קל לקבל החלטות על ההמשך".

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום לרגל "יום הרופאה והרופא": "ממשיכים להוביל בענק בחיסונים. וזה הרגע להודות למי שבאמת עומדים בחזית בשנה האחרונה. היום זה "יום הרופאה והרופא". אבל השנה האחרונה מלמדת אותנו שלא צריך יום הרופא. שנים 2020-2021 הן שנות המלאכים בלבן. כבר שנה שלמה אתם שם בשביל אזרחי ישראל, בימים ובלילות, בשבתות ובחגים, נותנים את הנשמה במציאות קשה ואכזרית. עכשיו מתחילים לראות את האור. יחד אתכם ועם הצוותים הרפואיים נוביל את ישראל להיות המדינה הראשונה בעולם שמשלימה את מבצע החיסונים. בזכותכם חוזרים לחיים".