עו"ד איימן אבו-רייא, שאתמול בבוקר הוצג ברשימת תל"ם בבחירות לכנסת ה-24 ובערב כבר הודח ממנה על ידי משה (בוגי) יעלון, התראיין הבוקר (שני) בגל"צ. גם ח"כ משה יעלון התייחס לנושא, ואמר בראיון בגלי צה"ל כי מדובר ב"אירוע מביך. אני יודע לעשות גוגל, מצאתי את הסיפור שהתפוצץ אתמול. רייא טען שאין דברים בגו, אך הסתבר שהוא לא אמר את כל האמת".

עו"ד אבו-רייא סיפר כי הוא לא היה מודע להליך המשפטי נגדו, וטען: "מישהו נזכר בחקירה איך שהצהרתי שאני בדרך לפוליטיקה". עוד הבהיר: "אני אחת הדמויות הכי מחוזרות בפוליטיקה הישראלית והקו שאני מציג בנוגע לחברה הערבית-ישראלית מפריע להרבה אנשים". 

"זה קרה איך שהצהרתי שאני בדרך לפוליטיקה, בצירוף מקרים מוזר - פרשה שולית לחלוטין מלפני שנתיים וחצי ואם הפרטים שלה יחשפו אתה תראה שהיא לא מגיעה לממדים של עשירית מתיק 1,000 אפילו. לי זה ברור למה זה קרה. אתם רגילים במפלגות היהודיות שברגע שמגייסים ערבי זה ערבי מחמד רק כדי להראות שהמפלגה דוגלת בערך השוויון. בכל אופן מה שהיה הוא שבגלל שהסקרים הראו את הכוח שלי במגזר ואת היכולת שלי להרים אותה מעל אחוז החסימה, מישהו פתאום נזכר בחקירה שנפתחה נגדי לפני שנתיים וחצי".

כל מה שהיה צריך לעשות זה גוגל.
"ברגע שמקריאים מהכתבה זה נשמע יותר מדי דרמטי, אך מרגע שנכנסים לפרטים מבינים שזו פרשה שולית שאין לה כל בסיס".

אז למה בוגי ביטל את מועמדותך?
"אני לא בוגי וצריך לשאול אותו, אך אני מצר על כך שהציגו אותי בתור מושחת. אני אכן חשוד בשוחד אך חזקת החפות עומדת לצדי. ברגע שאמצה את ההתמודדות עם כתב החשדות שנחשפתי אליו אתמול אעמוד על חפותי. אני לא נאשם, אני חשוד. נתניהו כבר נאשם אבל אני לא בוויכוח על מדרגות החשד שלי. בנוסף, לא הצגתי מועמדות לראשות הממשלה ואני לא חשוד בפרשות מהדהדות כמו שלו. בנוסף, אני רואה שהתקשורת מאוד מעוניינת בי אבל החשדות נגדי, ברגע שיתגלו, הם מצחיקים - קשרים אישיים ששדרגו אותם לסוג של חשד. אני אחת הדמויות הכי מחוזרות בפוליטיקה הישראלית בגלל המשקל שלי בציבור הערבי. הנושא של מי חיזר אחרי שולי כרגע כי כעת אני צריך לנקות את שמי, ומי שחרץ את גורלי יאכל את הכובע. הכל עם בוגי היה על השולחן. לא יכול להיות מצב שבנאדם לא יודע שהוא נחקר ואמרתי את זה, מאז לא הייתה שום תזוזה. חשפתי הכל - וגם גוגל מראה את הכל".

פרופ' לוין על החיסונים לקורונה: "אסור למכור לציבור אשליות" (קרדיט: ערוץ הכנסת)

נעלבת מבוגי?
"חס וחלילה, אני למוד קרבות. היו לי הרבה מכשולים בחיים והחשדות האלה מבחינתי הם משהו שננטש בתהום הנשייה. מאתמול אני מתפנה רק לזה כדי לסיים עם העניין הזה ולחזור לפוליטיקה עם כתב זיכוי. הקו שאותו אני מייצג בחברה הערבית מפריע להרבה אנשים - נדמה לי שאני הערבי הישראלי הראשון המדבר בעד השתלבות מוחלטת של ערביי ישראל ושהגיע הזמן שיהיו חלק ממעגל מקבלי ההחלטות. עוד אשובה ואתמודדה".

הבוקר אמר ח"כ משה יעלון בראיון לכאן ב' על הדחתו של עו"ד איימן אבו-רייא מרשימת תל"ם: "בדקתי בעבר את הסיפור שפרץ אמש, וכנראה שייפו את האמת. ברגע שהסתבר לי שיש לו תיקים פתוחים אמרתי לו מיד שהוא מחוץ לרשימה. הרשימה שלי תהיה נקייה".