החוביזה גדלה בצדי הדרכים. רבים מאיתנו קוטפים אותה בטיולים, מבשלים אותה ומוסיפים לתבשילים ומאפים. אבל מה לגבי הערכים התזונתיים שלה? ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לנושא בפינה "טוב לדעת בתוכניתה ב-103FM, והסבירה מדוע החלמית המצויה, או בשמה האחר 'חוביזה', נחשבת לירק על שיכול לסייע לבריאות ואף נחשב לצמח מרפא?

"בזמן הצעידה שאני עושה מדי יום בשדות המקסימים, ראיתי נשים קוטפות עלים שמצויים בשפע לאורך השבילים. שאלתי אותן מה הצמח הזה ומה הן עושות עם העלים, והסתבר לי שמדובר בחוביזה, החלמית, אותה הן קטפו להכנת ממולאים".

"החלמית המצויה, או כפי שהרבה קוראים לה - החוביזה, נפוצה בימים אלו בכל שדות ישראל. הפרי, שהוא כפתור שטוח, נקרא כשהייתי ילדה 'לחם ערבי', והצמח כולו נקרא חוביזה על פי המילה 'חובז' שזה לחם, בערבית".

"עלי החוביזה נחשבים לצמח מרפא. חליטה של העלים עשויה לעזור במקרים של עצירות, כאבי בטן ואפילו הצטננות. אפשר להשתמש בעלים ממש כמו בתרד - לחביתות, לקציצות, למאפינס, לסלטים, למרקים, וגם לממולאים. החלמית עשירה מאוד בוויטמין A, וגם בברזל. יש בה סיבים תזונתיים שחשובים לבריאות מערכת העיכול, וגם הרבה חומצה פולית".

"לפני שאתם רצים לשדות לקטוף את ירק העל הזה, תבדקו ליתר ביטחון באינטרנט איך נראית החלמית. יש בשדות גם הרבה צמחים רעילים, כמו למשל קיקיון".