פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, הודיע הבוקר (שני) לסמי בקלש, מנכ"ל הכנסת, על הצבתו של מכשיר סופיה נייד במשכן הכנסת. המכשיר יאפשר ביצוע בדיקות קורונה מהירות לכל באי המשכן, שתוצאותיהן צפויות בתוך פרק זמן של כ-15 דקות. המכשיר מיועד לעובדי משכן הכנסת ואורחיו. בין השאר נמסר כי המכשיר יכול לבצע עד 40 בדיקות בשעה.

פרופ' חזי לוי כתב: "השימוש במכשיר הסופיה ייעשה בפיקוח רופא הכנסת, בהתאם להתוויות שקבע משרד הבריאות ובהתאם להנחיות הבטיחות במסגרת דיגום וביצוע בדיקות לנגיף קורונה החדש מחוץ למעבדה הרפואית. על כל מקרה חיובי יש לדווח ולבצע חקירה אפידמיולוגית בהתאם להנחיות".

המכונה לבדיקת קורונה מהירה של סופיה (צילום: באדיבות סופיה ישראל)
המכונה לבדיקת קורונה מהירה של סופיה (צילום: באדיבות סופיה ישראל)

יודגש כי המכשיר הנייד שיוצב בקרוב בכנסת הנו מתוך המלאי הקיים של המכשירים שמשרד הבריאות רכש, שאושרו על ידי ה–FDA והמעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות. סופיה היא גם בעלת תו התקן האירופאי CE ומהווה פריצת דרך טכנולוגית אשר פותחה על ידי ענקית האיבחון האמריקאית קווידל.

עד היום כבר בוצעו בישראל בעזרת הטכנולוגיה של סופיה כ-160,000 אלף בדיקות מידיות בחדרי מיון, בבתי אבות, בפיקוד העורף, במשטרה, בשירות בתי הסוהר ובקופות החולים ועוד כ-56,000 אלף בדיקות מידיות באיי התיירות הירוקים באילת ובים המלח. עלות הטכנולוגיה של סופיה היא כשליש מעלות בדיקת PCR רגילה, ללא תלות במעבדה או שינוע דגימות.