בעיצומו של משבר הקורונה בעלי חברות ועסקים רבים חווים לאחרונה קשיים פיננסיים הקשורים לתזרים המזומנים שנובעים לרוב מהתחייבויות כספיות שנטלו על עצמם מחד גיסא וממוסר תשלומים ירוד של לקוחותיהם מאידך גיסא. ההגבלות שהטילה הממשלה על פעילות מסחרית ועסקית בתקופת משבר הקורונה פגעה אנושות בהכנסה וביכולת הפירעון של שכירים ועצמאים רבים שמתקשים לעמוד בתשלום חובותיהם לחברות ועסקים. פגיעה זו באה לידי ביטוי בהתנהלות כלכלית שכוללת דחיית תשלום חשבוניות, ביטול חיובים בעסקאות שבוצעו בכרטיס אשראי, המחאות חוזרות בהיעדר כיסוי מספק ועוד.

לפניה ישירה אל משרד עו"ד שמעון האן, לחץ/י כאן

הצלת העסק מקריסה כלכלית באמצעות ליווי של עורך דין מקצועי ומנוסה
רבים מבעלי העסקים והחברות אינם מודעים לכך שקבלת ליווי משפטי שוטף לעסק ו/או לחברה יכולה להקנות להם יתרונות רבים ומגוונים שיאפשרו להם לגבות את החובות מהלקוחות במהירות וביעילות ותוך כך להציל את העסק מקריסה כלכלית. ברוב המקרים, לבעלי עסקים ו/או חברות אין את הזמן, הידע המקצועי והמשאבים הדרושים כדי לגבות ביעילות את החובות מהלקוחות.
 
בעקבות זאת, רבים מבעלי החברות והעסקים שנתקלים בבעיות גבייה מתעלמים מהן וגורמים נזק ממשי לעסק שעלול להגיע לקריסה כלכלית. תוך כך נפגעים גם עובדי העסק ו/או החברה שעשויים למצוא את עצמם מפוטרים ונעדרי מקור הכנסה לכלכלת משפחותיהם. בעלי עסקים רבים אינם מבינים כי התעלמות מהבעיה לא תגרום לה להיעלם ושדווקא נקיטת עמדה תקיפה מול לקוחות שחייבים כספים לחברה תסייע בגביית החובות.

בחינת ההתנהלות הפיננסית של העסק באופן מקיף ומעמיק
עורך דין מקצועי ומנוסה יודע לבחון את ההתנהלות הפיננסית של העסק בצורה מקיפה ומעמיקה ולהבחין בבעיות הקשורות לגביית חובות. בהמשך עורך הדין יגבש בשיתוף הלקוח אסטרטגיית פעולה מתאימה ויפעל במרץ ובתקיפות כדי להבטיח גביית חובות יעילה ומהירה לצורך הבראתו של העסק. אין ספק כי גביית כספים יעילה מלקוחות בעסק או בחברה יכולה לשפר את תזרים המזומנים של העסק, להגדיל את ההון החוזר שלו ואף עשויה למנוע את הצורך ליטול הלוואות לצורך תפעולו השוטף של העסק ו/או החברה.

ליווי משפטי של עורך דין מיומן ומנוסה בתחום הגבייה וההוצאה לפועל יבטיח לבעל העסק גבייה יעילה שתחסוך ממנו את התלות במענקים מטעם המדינה, הלוואות בערבות המדינה ופתרונות מימון אחרים שבסופו של דבר עלולים להוביל לתשלום ריביות גבוהות. 

סימני אזהרה לקראת קשיים בגביית החובות
הניסיון מלמד כי במהלך הפעילות העסקית, בעלי עסקים ובעלי חברות יכולים לזהות מספר סימנים מקדימים לקשיים שצפויים להם בגביית כספים מלקוחותיהם. בין הסימנים המוכרים ניתן לציין התעלמות של לקוחות מפניות בנושאי גבייה, פיטורים בהיקף משמעותי אצל הלקוח, ירידה פתאומית בהיקף ההזמנות ועוד. מאחר שסטטיסטית נמצא שהסיכוי לגבות את החוב מהחייב יורד ככל שהזמן חולף, לבעלים של העסק או החברה כדאי לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין שעוסק בתחום ההוצאה לפועל והסדרי החוב בסמוך לאחר גילוי סימני האזהרה כאמור.

עורך דין מיומן ומקצועי בתחום ההוצאה לפועל וגביית החובות ידע לפעול מול החייב באופן מדורג החל מצעדים קלים ופשוטים דוגמת משלוח מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים וכלה בפתיחת הליכי גבייה באמצעות לשכת ההוצאה לפועל. תוך כך, עורך הדין יאפשר לחייב לסלק את חובו בכל שלב בהליך באמצעות גיבוש הסדר חוב ישיר מול העסק ו/או החברה. נקיטת פעולות גבייה אסטרטגיות ושקולות עשויה לסייע לבעל החברה ו/או העסק לעצור את המפולת, לצאת מהתסבוכת הכלכלית, להשתקם ולהתייצב בדרך להבראה כלכלית של החברה ו/או העסק.

עורך הדין שמעון האן (צילום: משרד עו''ד שמעון האן)
עורך הדין שמעון האן (צילום: משרד עו''ד שמעון האן)

מהם שלבי הגבייה שמבצע עורך הדין?
במסגרת הליכי הגבייה עורך הדין לרוב יפעל מהקל אל הכבד תוך נקיטה בפעולות שונות. בשלב הראשון עורך הדין יעביר לבעל החוב מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים שבמסגרתו יציין כי הוא מטפל בחוב וידרוש מהחייב לפרוע את חובו בתוספת עלות מכתב ההתראה.

בשלב השני וכאשר מכתב ההתראה לא נענה על ידי החייב, לרוב יגיש עורך הדין תביעה לבית המשפט. אם החייב החליט שלא להתגונן ולנהל הליך משפטי לבירור המחלוקת, הנושה יוכל לבקש לקבל פסק דין על בסיס התביעה וזאת אף מבלי שיתנהל דיון בבית המשפט.

בשלב השלישי עורך הדין יפתח תיק לאכיפת פסק הדין בלשכת ההוצאה לפועל לאחר קבלת פסק דין לטובת הלקוח. במסגרת התיק ייתכן ויוטלו על החייב עיקולים שונים, הגבלות על החזקת רישיון נהיגה, חשבון בנק והגבלות על יציאה מהארץ. 

גביית חובות היא על פי רוב לא נעימה לכל הצדדים המעורבים בדבר. יחד עם זאת חשוב לזכור כי במקרים רבים ההבדל בין קריסה כלכלית מוחלטת של העסק ובין עסק פעיל ומשגשג טמון בביצוע גביית חובות יעילה. מכיוון שבמקרים רבים בעלי חברות או עסקים לא מוצאים את הזמן הדרוש להתמודדות עם בעיות גבייה, רצוי לפנות לעורך דין בעל ניסיון רב בתחום הסדרי החוב וההוצאה לפועל שירכז את הטיפול בנושא ויביא לתוצאות משמעותיות שיחזירו את העסק למסלול.

בשורה התחתונה, הקורונה כאן, היא לא הולכת לאף מקום, וגם אם המצב כרגע נחשב לגרוע, בעתיד הקרוב הוא צפוי להחמיר. אם תזרים המזומנים של העסק שלך כבר מתחיל להרגיש את סימני המשבר, זה הזמן ליצור קשר עם משרד עו"ד שמעון האן בדרך הנוחה לך - במייל [email protected] או בטלפון 02-5025544.

עורך הדין שמעון האן הינו בעלים של משרד עורכי דין שמתמחה בגביית חובות, הליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לחדלות פירעון LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.