בניין גבעת הקפיטול הוא אחד הבניינים החשובים ביותר בארה"ב והוא מרוחק כארבעה ק"מ מהבית הלבן. המתקפה על גבעת הקפיטול נערכה בעת אירוע אישור הבחירות על ידי נציגי הקונגרס, כתוצאה מהסתה בוטה של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ.

מדובר באחד ממחדלי האבטחה החמורים ביותר בארה"ב, כאשר אירוע אישור הבחירות הינו אחד מהאירועים שאמורים להיות המאובטחים ביותר בארה"ב, במסגרתו משתתפים שני סגני נשיאי ארה"ב ומאות נציגי קונגרס. ייתכן שמדובר במחדל אבטחה חמור יותר מאסון התאומים ב-11 בספטמבר 2001, שכן בניגוד לאסון התאומים היה מידע מקדים לגבי המתקפה ולמרות זאת לא נערכו ההכנות הנדרשות.

כלי נשק: הטרוריסטים בגבעת הקפיטול היו חמושים ברובים, אקדחים ובמקום נמצאו 2 מטעני צינור.

מייק פנס היה אחד מיעדי המתקפה: במהלך המתקפה על גבעת הקפיטול נשמעו קריאות להוציא להורג את סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס. ברחבה ליד גבעת הקפיטול הוקם עמוד תלייה מאולתר עם שלטים הנושאים את שמו.

גזענות: במהלך המתקפה נשאו המפגינים דגלי קונפדרציה, חולצות הנושאות צלבי קרס ואזכורים של מחנה ההשמדה אושוויץ.

מעצרים מועטים יחסית: במהלך האירוע עצמו נעצרו רק 26 אנשים. בימים האחרונים סוכנות הבולשת האמריקאית, ה-FBI אוספת מידע על מאות משתתפים ובשעות האחרונות נעצרו עוד עשרות חשודים.

מתקפת סייבר: במקביל למתקפה עצמה, נערכה מתקפת סייבר חמורה על אזור גבעת הקפיטול, באופן שחסם כמעט לחלוטין את התקשורת הדיגיטלית.

חרף המתקפה הברוטאלית והאלימה, 121 נציגים רפובליקנים הצביעו נגד קבלת תוצאות הבחירות, למרות שהם בעצמם היו יעד למתקפה האלימה.

נציגי המפלגה הרפובליקנית ובראשם טראמפ טענו כי המתקפה נעשתה על ידי אנטיפה (ארגון שמאל קיצוני אמריקאי) ולא ע"י תומכי המפלגה.

בימים האחרונים הודיעו פייסבוק וטוויטר על חסימת חשבונותיו של טראמפ לצמיתות.

אין ספק כי האירוע הקשה ילווה את הנשיא הבא ג'ו ביידן במהלך כהונתו. אין ספק כי מדובר באירוע שמסמל יותר מכל את הקיטוב העצום בחברה האמריקאית אשר מכוון זרקור לקבוצות קיצוניות אשר הנן חלק בלתי נפרד מהחברה האמריקאית.

זוהי שעת מבחן גם לנשיא הנבחר וגם להנהגה הרפובליקנית אשר "רכבה על הנמר" וכעת מבינה את ההשלכות הקשות של ההתנהגות השערורייתית שלו. התנהגות שלא נולדה אתמול ואשר מערערת את היסודות הבסיסיים ביותר של החברה האמריקאית.