אלחנן גרונר, מאתר "הקול היהודי", התראיין היום (שני) לתוכניתם של ינון מגל ויריב אופנהיימר ב-103FM, בעקבות האירוע, במהלכו הוכה מפקד סיירת גולני במהלך הפגנה על מותו של אהוביה סנדק, ביהודה ושומרון. "פתאום התברר שהחשוד הוא לא אדם שיביא אגרוף לקצין. המשטרה לא תשחרר מישהו שהכה קצין, הוא שוחרר ללא תנאי וללא חתימה על ערבות עצמית", טען גרונר שהוסיף כי יש גורמים שמעוניינים לסכסך בין ההתיישבות לצבא.

גרונר: "דובר צה"ל דיווח על כך שמפקד סיירת גולני הותקף על ידי מתיישב באגרוף לפנים, על פניו אירוע שנשמע מאוד חמור וחריג, מצד שני, פתאום התברר שאותו חשוד, עורך הדין יהודה שמעון, אבא ל-10 ילדים מחוות גלעד, דמות מוכרת בשומרון, בעצמו חייל ומפקד בצבא, אחר כך חמש שנים במשמר בתי המשפט, מארח חיילים יום-יום בבית שלו - לא בדיוק הבן אדם שילך וידפוק אגרוף לקצין. והוא מגיב פתאום ואומר, 'הסיפור אחר לחלוטין'".

תקיפת תושב יו''ש על ידי החיילים, קרדיט צילום: ארגון חוננו

גרונר הוסיף ואמר כי "לטענת עו''ד שמעון אותו קצין וחיילים אחרים ניגשו לבנות שישבו וחסמו את הכביש במחאה על רצח אהוביה סנדק, והתחילו לגעת בהן. והוא אומר, 'זה נראה לא טוב, נגעו קרוב לחזה' - אני לא יודע אם כן היה או לא היה, זו הגרסה שלו, 'ניגשתי לאותו קצין, אמרתי לו אל תיגע בבקשה בבנות'. הוא אמר שהקצין דחף אותו, הוא דחף לו את היד, קפצו עליו חמישה חיילים, היו שם מכות, זה כבר סרטון שרואים גם, את האלימות כלפיו. ואינדיקציה חשובה מאוד שכמעט ולא יצאה, זה מה קורה במשטרה. משטרת אריאל לא משחררת כל כך מהר בן אדם שנתן אגרוף לקצין. ועורך דין יהודה שמעון משוחרר ללא תנאי, ללא חתימה אפילו על ערבות עצמית. צה"ל אמור לטפל באויבי ישראל. לא הגיוני לשלוח את פלס"ר גולני לטפל במתיישבים. בדיוק בשביל זה, יש משטרה".

אופנהיימר: "האם בעיניך יש פה איזושהי בעיה של הטרדה של המפגינות האלה? ואם הן היו פלסטיניות, האם זה היה בסדר מבחינתך?".
גרונר: "באופן בסיסי, כמובן שנשמח שבמקרה שיש נשים, אז נשים יטפלו בהן, זה בוודאי יחסוך הרבה אירועים. לא תמיד יש, וזה חלק מהבעיה. לשאלתך, האם אני משווה בין ערביות שמתפרעות לבין יהודיות שחוסמות כביש? לא, לחלוטין לא. אין שום שוויון בין האויב שלי לבין העם שלי".

מגל: "כמתבונן מהצד וכאמפתי למאבק שלכם, מה זה השטויות האלה, 'נגע בבנות ולא ראוי?' לאן הגענו?".
גרונר: "יכול להיות שהייתה שם איזו אי הבנה. גם אתמול בערוץ 20, הוא לא בא ואמר שיש לו איזשהו עניין אישי. יש פה עוד נקודה שגם צריך לשים לב אליה, אתמול חשפנו ב'קול היהודי' שמ"פ מגדוד חרוב, לפני שבוע וחצי, נפצע מאבן שערבים יידו באל מועייר. מעל שבוע הוא מאושפז, על זה דובר צה"ל לא הוציא מילה. עכשיו, אני לא משווה חלילה. אין פה שוויון בין יהודים לערבים בהקשר הזה, אבל על זה אף אחד לא קם וצועק ולא מעניין אותו. בסופו של דבר, גם חיילי גולני ואותו מפקד, כל יום שישי חוטפים אבנים ופציעות. מה שקורה פה להבנתי זה שיש גורמים שמסכסכים את ההתיישבות עם הצבא".

אופנהיימר: "איך עוצרים את ההשתוללות הזאת שיש היום ברחובות?".
גרונר: "נערים שחיים במשך שנים בתסכולים כאלה, בהחלט יש מקרים שהם מוציאים בדרכים שהן גם לא חוקיות. ואני חושב שמי שצריך לעצור את זה, זה קודם כל הצבא, ומדינת ישראל שצריכה לעצור פה את האנרכיה. לשלוט פה ברמה הביטחונית, למנוע את כל הפיגועים, למנוע את ההפקרות הזאת, ואנשים לא יחיו עם תחושות כאלה של תסכול וחרדה. בסופו של דבר, כשיש אנרכיה, אז זה מתפרץ".