אמרו אתם מה כבר יכול לצאת מכך שהאם שחקנית והאב מוזיקאי שטעם הוליווד? - בת זמרת, ועוד איזו! קבלו את אילונה הרפז, כולה בת 23, פצצת הכישרון שהניבה החממה המשפחתית של דורית ואודי הרפז, ב"נשנה ביחד", סינגל מלהיב ראשון, אפוף בניחוח מחאתי, מתוך אלבום בכורה שאוטוטו יוצא לעולם. בעצם מחאה על מה? - אנחנו שואלים תחילה את העלמה.

"הקורונה הביאה פילוג גדול בין כולם וגם אם זה היה קודם, זה התחדד בתקופה הנוכחית", סבורה אילונה שבתקופה האחרונה חוותה יותר מהפגנה או שתיים, גם עם הוריה. "יש תחושה של כולם נגד כולם ואני אשמח אם השיר שלי יתרום לשינוי".

"אם נהפוך את הדברים, אילונה יותר בעד אחדות", מצטרף לדבריה אביה, אודי, מבכירי המורים בבית הספר המוזיקלי רימון, שבו למדו בתו וגם המפיק המוזיקלי של השיר, עמית מינץ, שבמקרה, או לא במקרה, הוא גם בן-זוגה. כלומר, אצל ההרפזים הכל נשאר במשפחה ועל צילום ועיצוב העטיפה הופקדה אחותה אלינור. אילונה אומרת שבהתחלה הייתה הפרדת כוחות, אבל  מינץ מצא עצמו בתוך העשייה המוזיקלית המשפחתית כדבר מובן מאליו.

הכל אולי באשמת הפסנתר שניצב בעמדה אסטרטגית בסלון של משפחת הרפז בהרצליה, שפיתה את אילונה הקטנטונת, שמאז שהיא זוכרת את עצמה היא קשקשה עליו מנגינות שהמציאה, דבר שהוליך אותה עד מהרה לשיעורי פסנתר סדירים. זה הוליך אותה למגמת המוזיקה שנפתחה בתיכון חדש בהרצליה. "כשאילונה הגיע אלינו, היא התגלתה מיד כפסנתרנית מאוד-מאוד מוכשרת", מעידה מנהלת המגמה דאז, זמרת הג'ז איריס פורטוגלי.

אודי הרפז (צילום: באדיבות המשפחה)
אודי הרפז (צילום: באדיבות המשפחה)

אילונה סיימה בהצטיינות את לימודיה שם, כשבידיה מלגת לימודים ברימון; מלגה שהמתינה עד תום שירותה הצבאי בחיל האוויר בתור פקל"שית (פקידת לשכה, למי שאיננו יודע). לדבריה, בהגיעה לרימון, לאחר השחרור, ניסתה לא לתת שם פומבי לייחוס המשפחתי שלה, "אם כי בסוף כולם ידעו", למרות שלא למדה במגמה של אביה.

אודי הרפז, 68, שמלמד שם במגמת הלחנה, עיבוד וניצוח, בראשותו של ירון גוטפריד, עבר מסלול לא שגרתי. לאחר פלרטוט עם הטימפאני, עבר לרוק'נרול והופיע בלהקת נוער עם נגן הבס איתן גדרון, חבר הילדות שלו מצהלה. לאחר שירות צבאי בחיל האוויר, כמו בתו בעקבותיו, יצא ללימודי מוזיקה בברקלי, בוסטון. אגב כך החמיץ את הרפתקת להקת העל "תמוז", שחבריו גדרון ויהודה עדר השמיעו בה את נגינתם ברמה.

בתום לימודיו, לא השתהה והפליג מערבה, ללוס-אנג'לס, כדי להגשים את החלום ההוליוודי שלו. תחילה פעל שם כמלחין-צללים, אחד מצוות מלחינים, הפועלים לצד מלחיני-על. בהמשך פעל  כמעבד וכמתזמר בסדרות, המוכרות היטב גם לנו, הישראלים, כמו "בית קטן בערבה", "תהילה" ו"חופשי על הבר". בהמשך הושמעה המוזיקה שלו בתוכניות מהמעלה הראשונה, כמו "רוקדים עם כוכבים" ותוכניות הראיונות של של אופרה וינפרי וג'יי לנו, אם כי הוא מודה שאינם מכירים אישית. אמריקה, מה לעשות.

ב-92' חזר למולדת והצטרף לחבריו בסגל ההוראה של רימון, מוסד שלו הוא מייחס חשיבות רבה בטיפוח דור העתיד שלנו. אחרי שנים אחדות פרש כדי להתמסר לעיסוקו העיקרי - בניית ספרייה ענקית של קטעי מוזיקה בהלחנתו, שבהם נעשה שימוש נרחב בארץ (מי לא מכיר את הפרסומות ל"חלב יטבתה"?) ובחו"ל. לצד זה, הגעגועים להוראה ברימון החזירו אותו לשם לפני שנים אחדות.

במקביל הוא רווה נחת מעשייתה של אילונה, שלצד הפזמונים עוסקת גם בהלחנת מוזיקה לתיאטרון, "תחום שמעניין אותי לא פחות", כשאמה, דורית נהנית בהצגותיה מכך שיש לה בבית שני מלחינים.

אודי ואילונה הרפז (צילום: באדיבות המשפחה)
אודי ואילונה הרפז (צילום: באדיבות המשפחה)

וחוץ ממוזיקה? - "אני מציירת המון, בסטייל אוונגרדי, אולי אצא בתערוכה". נראה, שלפניה תעלה את השיר הבא שלה, שייקרא "מישהי בעולם" ויוקדש למי שנחושה ללכת בדרכה, כשאיש לא יוכל לעצור אותה.

כמו אילונה הרפז.