יו״ר מפלגת "תנופה", חבר הכנסת עפר שלח כינס הערב (שני) מסיבת עיתונאים במהלכה קרא ליו"ר מפלגת "הישראלים" רון חולדאי, לשר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן ולראשי מפלגת "העבודה" להתאחד לקראת הבחירות הקרובות: "אין לי דרישות ותנאים מוקדמים. אנחנו נשב, נישא וניתן ונקים את הגוף שהמחנה שלנו מייחל לו", אמר חבר הכנסת.

עפר שלח מודיע על הקמת מפלגה חדשה יחד עם עו"ד רועי כהן (צילום: ערוץ כנסת)

"קצת יותר מחודשיים לבחירות, המפה הפוליטית עדיין מעורפלת. אבל דבר אחד נראה בבירור: הגוש שלנו, המרכז-שמאל, למעלה משליש מהציבור בישראל, מרוסק", אמר שלח בפתח דבריו.

"עמעום מסרים, מעילה באמון הבוחר והמיקוד ב"רק לא ביבי", ובכך בלבד, הביאו לכך שכמעט מחצית מהמצביעים שלו חונים כרגע במפלגות ימין מובהקות. אסור שכך יהיה בבחירות. אסור שביום שלמחרת יתעוררו שליש מהישראלים למציאות שבה הקולות שלהם הביאו לכך שתומכי ההתנחלות וההדתה, חוק הלאום והמתקפה על מערכת המשפט, ישלטו בכנסת ובממשלה".

חבר הכנסת המשיך: "זו הסיבה שהקמתי את תנופה: החובה לבנות גוף חזק, שיציג עמדות מדיניות, כלכליות וחברתיות סוציאל-דמוקרטיות חדות וברורות, ובצדן יכולת ביצוע. עמדותיי ידועות, כך גם יכולתי הפוליטית. הן מחוזקות עוד יותר בלחימה ובהישגים של רועי כהן למען העצמאים והעסקים הקטנים, ובעשייתה הגדולה של רות ירון כמשרתת ציבור. גם המועמדים הבאים שלנו יענו לקריטריונים האלה".

אבל זה מה שאני שומע מכל עבר מאז יצאנו לדרך: 'הערכים שלכם הם הערכים שלנו. אנחנו מאמינים בכם, ורוצים אתכם בכנסת ובממשלה. אבל אנחנו פוחדים שקולנו יילך לאיבוד. תהיו חזקים ותתחברו', אמר שלח והוסיף: "משלל המפלגות הישנות והחדשות יש שתיים, שעשויות להיות קרובות במיוחד לתכנים שהצגנו מיום הקמת תנופה: הישראלים ומפלגת העבודה. איתן אפשר לחדש, מיד ועכשיו, את תנועת העבודה של פעם, עם ערכים ויכולת עשייה".

הוא ציין כי "בסקרים האחרונים, הן נמצאות היום על סף אחוז החסימה או מתחת לו. כל שבוע שעובר, כל סקר שמתפרסם, הופכים את התמונה הזו למציאות. אסור לנו לחכות שיקרה משהו לא צפוי. אסור להמתין לסוף התהליכים הפנים-מפלגתיים. זה עלול להיות מאוחר לכולנו, ולמאות האלפים שרוצים להצביע לנו אבל פוחדים מכישלון".

"אני קורא לרון חולדאי, לאבי ניסנקורן ולראשי מפלגת העבודה: בואו לשבת", אמר שלח. "כולכם מכירים אותי. כבר עשיתי איתכם, הסכמים ופעולה פוליטית. אין לי שום תנאים מוקדמים. נשב, נישא וניתן, נגיע להסכמה ונקים את הגוף שמחנה שלם מייחל לו. אחר כך יוכלו להיות חיבורים נוספים, אבל בואו נתחיל. רק גוף כזה יעצור את הריצה המבוהלת ימינה בשם ״רק לא ביבי״. רק גוף כזה ייתן מענה למאות אלפי ישראלים שכרגע לא מוצאים בית. וגוף כזה, אם יקום במהרה, יגיע למספר מנדטים דו ספרתי ויעצב את פני הממשלה הבאה. רון, אבי, ראשי העבודה: אתם, שיודעים כמה גדולה עלולה להיות המכה, וכמה גדול הסיכוי אם נתחבר, אל תהססו. בואו עכשיו".

לפני כשבועיים הודיע שלח על הקמת מפלגה חדשה יחד עם נשיא לשכת ארגוני העצמאים (לה"ב), עו"ד רועי כהן, וקרא לחברי המרכז-שמאל לחבור אליו כדי "להביא לסיום שלטונו הארוך מדי של בנימין נתניהו, שהגיע לנקודת שפל".