יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ קיים היום (שני) מסיבת עיתונאים בה התייחס לריבוי המפלגות בגוש המרכז-שמאל וקרא יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר הישראלים רון חולדאי, יו"ר מרצ ניצן הורביץ, יו"ר תל"ם משה (בוגי) יעלון, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ, יו"ר התנופה ח"כ עפר שלח ויו"ר המפלגה הכלכלית ירון זליכה להתאחד. במערכה הפוליטית לא נשארו אדישים ומיהרו להגיב. 


ליברמן, לעומת זאת, לא היה מרוצה ולא קיבל את דבריו של גנץ כשהדגיש: "הדבר היחידי שאתה יכול לעשות עכשיו למען המדינה זה להודיע שאתה לא מתמודד בכנסת הבאה". בכחול לבן הגיבו: 


גם יו"ר מפלגת מרצ, ניצן הורוביץ אמר למקורביו כי "הלקח לגבי איחודים נלמד. ראינו איך זה הסתיים בפעם הקודמת, כשאחרי הבחירות הכל התפרק והתפזר. מי שמקבל שברי אחוזים, שיפרוש, ולא יבזבז קולות. מרצ היא מפלגת שמאל והפעם נלך לבד עם אנשים שלא מתביישים להגיד מה הם״. לאחר מכן גם פרסם בחשבון הטוויטר שלו. 


במחנה הימין ובמפלגת הליכוד בפרט, העבירו ביקורת חריפה על הודעתו של גנץ: "בזמן שהפוליטיקאים עסוקים בפוליטיקה, ראש הממשלה נתניהו מביא מיליונים חיסונים לכל אזרחי ישראל - בלי יוצא מן הכלל - ומנהיג את ישראל לצאת ראשונה בעולם מהקורונה, לפתוח את הכלכלה ולחזור לחיים".