טייוואן היא אחת המדינות המובילות והמפותחות ביותר בעולם בשוק הגיימינג הווירטואלי, הן בפן ייצור החומרה עבור התעשייה והן בפן פיתוח משחקי אונליין. על פי חברת NEWZOO, המתמחה בגיימינג עולמי, טייוואן היא המדינה ה־15 בגודלה בשוק משחקי המחשב והמובייל בעולם, עם רווחים של יותר מ־1.26 מיליארד דולר בשנה.

בתחום החומרה, מכשירי גיימינג ומוצרים משלימים נוספים – טייוואן נחשבת למעצמת ייצור בעולם, ומחזיקה בנתחי שוק משמעותיים. תחום היצוא הגדול ביותר בטייוואן הינו מוצרי תקשורת ואלקטרוניקה, המהווה כיום מעל ל־40% מסך היצוא של טייוואן, ומותגי גיימינג טייוואניים - כגון MSI ,Asus ROG ו־Acer Predator - נרכשים מדי שנה על ידי שחקנים בינלאומיים מובילים.

מנכ"ל Asus ישראל, רע קורנבליט, מסביר כי עולם הגיימינג צמח בצורה משמעותית בשנים האחרונות, בעיקר בקרב הצעירים: "כיום קיימת זליגה מוחלטת בין 'העולם האמיתי' לבין עולם המשחקים ולהפך. משחקים הופכים יותר מציאותיים ומפותחים. דבר זה מוביל לביקוש עולמי אדיר לחומרה חזקה שתוכל לעמוד בפיתוחים".

קורנבליט עוד מסביר כי בניגוד לעולמות של המשתמש הביתי הפשוט, שבהם כל יצרן יכול לספק את הצרכים, בעולמות של גיימינג נדרשת התמחות. "לא מספיק לאסוף את כל הרכיבים לתוך מארז אחד, אלא חייבים גם לוודא שרכיבים אלו עובדים אחד עם השני כך שיעבדו בסנכרון מלא וייתנו לגיימר את החוויה הטובה ביותר". יצרניות טייוואניות, כמו ASUS ,MSI GYGABYTE ו־ACER, מתחזקות מחלקות שלמות שמוקדשות לכך.

לדברי אילה טל, מנהלת פיתוח עסקי ב־TAITRA: "יבואנים ישראלים רבים רואים את העובדה שטייוואן היא שחקנית מובילה בתעשיית הגיימינג וייצור החומרה בעולם כהזדמנות עסקית בעלת פוטנציאל רב אל מול אחת מהכלכלות הצומחות בעולם".

מרכז הסחר והחדשנות של טייוואן בישראל - TAITRA, הינו ארגון טייוואני ללא מטרות רווח, שמטרתו ליצור ערוצים עסקיים וטכנולוגיים בין ישראל לטייוואן, לבנות שותפויות בנושאי חדשנות וטכנולוגיה ולקדם הזדמנויות סחר בין המדינות.

הארגון לקח חלק בתחרות העולמית של גיימינג תחרותי לשנת 2020, שהתקיימה בפורמט וירטואלי בשיתוף עם העמותה לגיימינג תחרותי בישראל. כמו כן, הארגון אמון על הפקת כ־40 תערוכות בינלאומיות מדי שנה, כדוגמת Computex - תערוכת הטכנולוגיה השנייה בגודלה בעולם.

יו"ר העמותה לגיימינג תחרותי בישראל, עידו ברוש, הוסיף: "טייוואן היא מדינה שבה הגיימינג מאוד מפותח. בשנת 2018 המדינה אירחה את אליפות העולם בספורט אלקטרוני, וקיימים בה מועדונים וקבוצות גיימינג רבות שמשפיעים על התעשייה הבינלאומית".

ברוש, שביקר במדינה בעבר, מציין: "טייוואן מאוד מתקדמת מבחינה טכנולוגית, ואף מזכירה מאוד את ישראל, ברמה תרבותית ואידאולוגית. היות שהם מובילים בתחום החומרה, זוהי מדינה שמשלימה אותנו ומאפשרת הרבה מקום לשיתופי פעולה".