ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, התראיין הבוקר (שלישי) בכאן רשת ב', שלל את חבירתו לשר הביטחון, ח"כ בני גנץ, בבחירות הקרובות וקרא לו לפרוש מהכנסת: "הדבר הכי טוב שהוא יעשה למדינת ישראל זה להודיע שהוא לא מתמודד לכנסת ה-24". 

גנץ תקף את נתניהו: "אחרי הבחירות הוא לא יהיה עוד ראש הממשלה"

ליברמן הוסיף לבקר את גנץ, ואמר כי "הוא תרם להרס של המערכת הפוליטית, להקמתה של הממשלה הכי כושלת בתולדות המדינה, אני בטוח שיש הרבה תחומים מחוץ לפוליטיקה שהוא יוכל לתרום בהם. הוא שותף בכיר של נתניהו במשך 10 חודשים, בממשלה שעוסקת אך ורק בהישרדות אישית של רה"מ. הוא חייב לשלם מחיר ולקחת אחריות".

למרות שסירב לאחד כוחות, כשנשאל אם יחתור לכך יחד עם מפלגות המחנה המתנגד לשלטון נתניהו, הצהיר כי כל המפלגות הציונית לגיטימיות בעבורו: "כרגע זה לא רלוונטי. אנחנו לא שמאל ולא מרכז, אנחנו מפלגת ימין. הרבה יותר חשוב שאותו שיתוף הפעולה של ארבעת המפלגות, אותו הסכם עודפים שימשיך לאחר הבחירות. אין לי בעיה עם ימינה, יתרה מזאת. כל מפלגה ציונית ממרצ ועד ימינה מתאימה".

הוא ציין כי לשיטתו, חשוב להחליף גם את השותפים הקואליציוניים של נתניהו, ולא רק את ראש הממשלה עצמו: "חשוב לא רק להחליף את נתניהו. אם מחליפים את נתניהו בפלוני אבל גפני בוועדת הכספים וממשיך לשלוט על הכסף השלטוני, דרעי ממשיך לשלטו בשלטון המקומי וליצמן ממשיך לשלוט במשרד השיכון אז לא עשינו כלום".

בהמשך היום, ליברמן ביקר בישיבת גרודנא באשדוד, בה התרחשו אתמול עימותים קשים בין שוטרים ופקחים לבין תושבי המקום. "אני רוצה להתחיל בתודה לכוחות הביטחון והמשטרה על כל המאמץ. אני מבין שהתארגנות הייתה מאוד לא פשוטה", אמר בראשית דבריו, "בתפקידי השונים סיירתי לאורך הגבול הצפוני וברצועת עזה, מעולם לא ראיתי אבטחה כזו סביבי כמו עכשיו בסמיכות לישיבה".

ביקור ליברמן בישיבה באשדוד (צילום: ללא קרדיט)
ביקור ליברמן בישיבה באשדוד (צילום: ללא קרדיט)

הוא הוסיף: "אני לא מבין למה עד עכשיו לא הוציאו צו סגירה לפורעי החוק כאן. הרי מה שראינו כאן אתמול זו הפרה בוטה של החלטות ותקנות הממשלה, ראינו כאן אתמול הפעלת אלימות ברוטלית נגד שוטרים ששלושה מהם נזקקו לטיפול רפואי". הוא הדגיש כי "מאות תלמידי ישיבה לקחו חלק באותה מהומה ואלימות אתמול. וכלום- כרגע הישיבה פתוחה". ליברמן ציין עוד כי "אתמול נתנו להם קנס, הם לא שילמו את הקנס ואף אחד לא מוכן לשלם את הקנס, ואם ישלמו יחזירו להם את הכסף".

"אנחנו מדברים על ישיבה שמסיתה נגד מדינת ישראל, נגד הציונות, נגד חיילי צה"ל ונגד שירות בצה"ל. זה אותם אנשים שמפעילים אלימות נגד אותם צעירים חרדים שמתגייסים לצבא", הסביר, "אגב, בינם לבין היהדות אין שום קשר, כל מה שהם עושים זה עבודה זרה, בניגוד למסורת ישראל, בניגוד לכל הערכים היהודים".

יו"ר ישראל ביתנו הדגיש: "אין שום סתירה בין לימוד תורה ושירות צבאי. כל החשמונאים, המכבים, יהושע בן נון ומלך דוד כולם היו לוחמים. אין שום סתירה בין עבודה ולימוד תורה. כבר אמר הרמב"ם במאה ה-12 כל אדם שעוסק בתורה, לא עוסק במלאכה ומתפרנס מצדקה הרי זה חילול השם. ואם הרמב"ם ורש"י עבדו במשרה מלאה, אין שום סיבה שהבטלנים האלו לא יעבדו במשרה מלאה".

אביגדור ליברמן ביקר בישיבה באשדוד (צילום: ללא קרדיט)
אביגדור ליברמן ביקר בישיבה באשדוד (צילום: ללא קרדיט)

לדבריו, לא מדובר רק בבטלנים, אלה באנשים שמסיתים נגד המדינה. "זה שלא הוציאו צו סגירה אחרי האלימות של אתמול, זה הוכחה שראש הממשלה נסחט וגם סחיט וגם הממשלה הזאת נסחטת ע"י עסקני ש"ס ויהדות התורה. זה שכל המפלגות שותקות כמו דגים כולל אלו שבאופוזיציה, זה רק מראה על הכוונה שלהם", אמר ליברמן, "אני חוזר ואומר, האויב הכי גדול של הציבור החרדי, זה עסקני ש"ס ויהדות התורה. אנחנו רוצה לקדם אותם, שתהיה להם השכלה, שתהיה להם עבודה, שיוכלו להתפרנס בכבוד. כל מה שרוצים עסקני ש"ס ויהדות התורה זה להוריד אותם לאשפתות ולהחזיק אותם שם לנצח".

הוא סיכם: "ברגע שמחלקים להם קצבאות, מחלקים להם גם פתקי הצבעה, זה כל הכוונה שלהם. אנחנו נדרוש להוציא צו סגירה לישיבת גרודנא כי זה מוקד פורעי חוק ומסיתים נגד המדינה ונגד צה"ל".