משרד הבריאות שוקל לקצר את משך הזמן של השהיה ליד חולה מאומת הנדרש כדי להיכנס לבידוד לכעשר דקות, ואולי אפילו חמש, כך נודע הבוקר (שלישי) ל"מעריב". הסיבה לכך היא ההערכה שהזן הבריטי של נגיף הקורונה הנו מדבק במהירות רבה יותר.

המוטציה הבריטית והדרום-אפריקאית של נגיף הקורונה, אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

אמש הודיעה הנהלת בית החולים "שיבא" שבתל השומר כי המוטציה הבריטית של נגיף הקורונה מדבקת במהירות רבה יותר מהקודמת והודיעה על שינוי נהלי הבידוד בהתאם.

לדבריהם, המוטציה הבריטית מדבקת תוך חמש דקות בלבד ולא ב-15 כפי שידוע על נגיף הקורונה. בשל כך, הנהלת בית החולים הודיעה כי מעתה עובדי בית החולים ייצאו לבידוד לאחר מגע של חמש דקות עם חולה מאומת. 

מתמונת המצב היומית שפרסם אמש מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן עולה כי מוטציית הקורונה הבריטית נוכחת בהיקף גבוה באוכלוסייה בישראל. לפי הערכת החוקרים, מדובר בהיקף של עשרות אחוזים, שמשפיע כבר עתה על היקף התחלואה וצפוי להרחיב את השפעתו.

בשבוע שעבר עדכן משרד הבריאות כי עד כה זוהו 147 מקרים של המוטציה הבריטית בישראל, רק שישה מתוכם אצל חוזרים מחו"ל. "מדובר ברובם בהדבקות בקהילה בישראל וזה יכול להסביר את העלייה המשמעותית והמהירה בתחלואה", נמסר. 

משרד הבריאות עדכן כי גם ארבעה מקרים של הווריאנט הדרום אפריקאי אותרו בישראל. המקרים זוהו מתוך 15 דגימות שהגיעו לריצוף מהיר, במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות ומייצגים שתי שרשראות הדבקה - אחת של אדם שחזר מדרום אפריקה ואחת של משפחה שנדבקה מחוזר. 

האיתור הגיע בעקבות מבצע יזום שהוביל משרד הבריאות ביחד עם פיקוד העורף במטרה לאתר מוקדם את המוטציה ולמנוע התפשטות שלה בקהילה. ממשרד הבריאות נמסר: "יודגש כי הווריאנטים השונים גורמים להדבקה יותר מהירה אך ככל הנראה, לא גורמים לתחלואה יותר קשה. משרד הבריאות ימשיך לעדכן בממצאים נוספים ככל שיהיו".