לראשונה מאז פרוץ מגיפת הקורונה העולמית, שמונה גורילות בגן החיות בסן דייגו, ארה"ב, עברו בדיקת קורונה ונמצאו חיוביות לנגיף. על פי המקרים הידועים בעולם, זה ככל הנראה המקרה הראשון בקרב משפחת הפרימטים, המונה למעלה מ-200 מיני קופים, קופיפים וקופי אדם. אחרי שרוב הגורילות בגן החיות החלו להראות תסמינים של הנגיף, כמו חום, שיעול ועייפות, התגלה כי הן אכן נשאיות של הנגיף העולמי. צפו בראיון עם מנכ"לית גן החיות בסן דייגו:

הגורילות שנדבקו בנגיף הקורונה בסן דייגו (צילום: רויטרס)

מנכ"לית הפארק, ליסה פיטרסון, אמרה לסוכנות הידיעות רויטרס אתמול (שני) כי ככל הנראה הגורילות נדבקו מאחד העובדים בגן החיות, לאחר שכל הצוות נבדק גם כן והתגלה כי אחד מהעובדים נמצא חיובי, על אף שהיה ללא תסמינים והקפיד על חבישת מסכה וריחוק מקסימלי מהחיות. כמו כן, הפארק היה סגור למבקרים כבר משישי בדצמבר, כחלק מהסגר שהוטל על סן דייגו שנועד לרסן את ההידבקות ההמונית. 

גורילה שחלתה בקורונה (צילום: רויטרס)
גורילה שחלתה בקורונה (צילום: רויטרס)

תוצאות הבדיקה של הגורילות אושרו באופן סופי על ידי שירותי הווטרינריה של ארה"ב, כאשר הבדיקה נעשתה באמצעות בדיקת צואה. כמו כן, פיטרסון הסבירה כי מלבד שיעול כבד, הגורילות כבר כמעט וללא תסמינים והן שוהות בבידוד, כאשר האוכל והמים מגיע אליהן מבלי מגע ישיר עם אנשי הצוות. 

גורילות חולקות עד כ-98 אחוזים מה-DNA שלהן עם בני אדם ומחקרים מצאו כי מספר פרימטים לא אנושיים רגישים מאוד לנגיף. כמו כן, עדיין לא ידוע אם לגורילות תהיה תגובה חריפה לנגיף, שכן הזמן יגלה מה תהיה ההשפעה שלו על חייהן. זן הגורילות שנדבקו בפארק בסן דייגו הן גורילות שפלה מערביות, שאוכלוסייתן פחתה ביותר מ-60 אחוזים ב-20 השנים האחרונות, בעקבות ציד ומחלות. בעקבות הרגישות הרבה של הגורילות למחלות, צוות רפואי שלם הוקצה על מנת לטפל בהן, במידה ויפתחו תסמינים חמורים יותר.