מייזון עם כתר מזהב
בשבועות שבין חג המולד ועד פברואר חלונות הראווה של מאפיות פריז מתמלאות בעוגות מעוטרות כתרים מזהב. אותה עוגה היא הגאלט דה רואה (La Galette des Rois) – עוגת המלכים המורכבת משכבות על גבי שכבות של בצק עלים עטיר בחמאה וקרם שקדים. בתוך העוגות נוהגים הצרפתים להטמין בובת פורצלן קטנה ומי ששפר עליו מזלו ובחתיכה שלו נמצאת הבובה מוכתר כמלך ליום אחד ויזכה לשנה של מזל ואושר.
עוגת המלכים תמכר הן במייזון קייזר בנמל תל-אביב והן ברוטשילד במחיר 99 ש"ח
נמל תל אביב. האנגר 25-24 / רוטשילד 7 (פינת הרצל)

עוגת המלכים,מייזון קייזר (צילום: יחצ חול)
עוגת המלכים,מייזון קייזר (צילום: יחצ חול)

ינואר חריף בג'ירף
רשת האוכל האסייתית פותחת את השניה בצורה פיקנטית משהו, ותגיש בחודש ינואר מנות חריפות במיוחד על בסיס המנות הקלאסיות של הרשת. בין המנות למשל: כנפיים פריכות ברוטב פלפלים צהובים עם חלב קוקוס וקארי; סושי סלמון מאודה עם ספייסי מיונז, פלפלים אדומים וטוגראשי; מרק עדשים חריף; המנה החריפה; הפיליפינית החריפה; וסינטה נודלס חריף. אז מה אתם? חריף אש או חריף גהנום,??
בהזמנת כל מנה יהיה ניתן להזמין בירה קירין ב-12 ש"ח בלבד. לצינון הפה הבוער והשלמת החוויה.  
לפרטים *3067 - כל המנות יהיו באתר המשלוחים בקטגוריה נפרדת.

גי'רף לוהט וחריף (צילום: יונתן בן חיים)
גי'רף לוהט וחריף (צילום: יונתן בן חיים)

סניף תל אביבי לרשת קולומובס העולמית
בלב תל אביב, ברחוב קינג ג'ורג' פינת בורכוב, מול גן מאיר נפתח בימים אלו קפה "קולמבוס"- סניף ראשון לשלוחה ישראלית לרשת הקפה הבינלאומית ששורשיה החלו בצרפת. בקולמבוס  קפה יציעו חווית בילוי שכונתית עם תפריט עשיר המשלב בין מאפים, קרואסונים, עוגות ומאפינס בעבודת יד,כריכי בריאות, מנות ללא גלוטן וסופר בול גדושות.
גולת הכותרת של קולומבוס היא המאפין המיוחד של המקום, מאפין המורכב ממתכון סודי המשלב שני מאפים צרפתיים קלאסיים: עוגיית המדלן והפיננסייר. השילוב של שתי העוגיות יוצר את המאפין הנימוח מבפנים עם המעטה המעט פריך מבחוץ. בקולומבוס יציעו למכירה במקום ובמשלוחים למעלה מ-30 סוגים שונים של מאפין, עם שלל תוספות חלקם ייבוא ישיר מהטעמים מרחבי העולם וחלקם ייחודיים לישראל המשלבים דבש, סילאן, חלבה, טחינה ופירות ארצנו.
קינג ג'ורג' 32 תל אביב https://www.columbuscafe.co.il

מאפינס וקפה של קולומבוס (צילום: אפיק גבאי)
מאפינס וקפה של קולומבוס (צילום: אפיק גבאי)

 פיק & פיקניק במטה יהודה
אזור מטה יהודה שבהרי ירושלים ידוע בריכוז הגדול של עסקי הבוטיק הקולינריים שיש בו, מכל הסוגים, לצד אלה יש באזור פינות חמד קסומות, טבע יפהפה ונופים מרהיבים. על מנת שהמטיילים יוכלו ליהנות מכל הטוב שיש לאזור להציע, ובהתחשב במגבלות הקורונה,הקימו במחלקת התיירות של מטה יהודה עמוד ייעודי באתר שלהם, אשר מרכז את כל עסקי הקולינריה שמציעים סלסלות פיקניק וארוחות  T.A  לפי אזורים. בעזרת האתר ניתן להזמין מהעסקים המקומיים, מבעוד מועד, סלסילת פיקניק עשירה בגבינות, ממרחים, מאפים וכמובן – בקבוק יין, או לרכוש מאחת הבשלניות הביתיות הרבות שיש באזור, אוכל ביתי, מסורתי, שברוב המקרים מספר סיפור חיים, במתכונת T.A.במטרה להקל על המבקרים, להזמנה יצורף תיק בד מיוחד עליו מודפסת מפה של אזור מטה יהוד ועליה מסומנים בנקודות מקומות מומלצים לערוך בהם הפיקניק.
לאתר העמותה

פיק & פיקניק במטה יהודה (צילום: אלדד מאסטרו)
פיק & פיקניק במטה יהודה (צילום: אלדד מאסטרו)

מארזי בריאות חדשים במשק ברזילי, תל אביב
משק ברזילי משיקים מארזים חדשים ביניהם מארז פיקניק הכולל 2 בורקסים במילוי תרד וגבינות, 4 גבינות קשות, גבינת שום שמיר, גבינת זיתים, חמאת שום, זיתי קלמטה, קרקר כוסמת, לחם טף, 2 מאפינס ומיץ טבעי (160 שקלים), מארז פיקניק ויין ללא גלוטן הכולל לביבות כרישה עם ציזיקי, כיכר 4 גבינות קשות, גבינת שום שמיר, גבינת זיתים, חמאת שום, זיתי קלמטה, קרקר כוסמת, 2 צנצנות קרם פטיסייר, בקבוק יין לבחירה וליטר מיץ לבחירה (220  שקלים) ומארז פיצות ובירה הכולל פיצה ארטישוק או פיצה סייטן עם 2 בקבוקי בירה באדווייזר (85 שקלים).
03-5166329 https://www.meshekbarzilay.co.il/

מארז שיכור של משק ברזילי (צילום: שי בן אפרים)
מארז שיכור של משק ברזילי (צילום: שי בן אפרים)

משקאות חורף מחממים ב-VGFTLV
בית האוכל והקונדיטוריה הטבעונית-נטולת הגלוטן בשוק לוינסקי משיקה תפריט משקאות חורף חדשים במשלוח. מבין המשקאות: גלוג- יין תבלינים חמים. 35 שקלים; סיידר קינמוני חם עם  תפוחים ופירות הדר. 18 שקלים; סחלב- על בסיס סויה עם טופינג קינמון, פיסטוקים וקוקוס. 25 שקלים; חליטות עלים טבעיים- לבנדר, ורדים, למון גראס, לואיזה, קמומיל ומרווה. 18 שקלים; שוקולטה- שוקולד 60% קקאו עם חלב צמחי חם. 18 שקלים. משקאות החורף מגיעים בבקבוק זכוכית 250 מ״ל שניתנים למיחזור.
נחלת בנימין 86, תל אביב 058-5971977

משקאות חורף (צילום: אבידע אברהם)
משקאות חורף (צילום: אבידע אברהם)