מייסד טלגרם פאבל דורוב הודיע היום (שלישי) בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כי האפליקציה חצתה במהלך השבוע הראשון של חודש ינואר את רף 500 מיליון המשתמשים הפעילים. הוא כתב: "בשבוע הראשון של ינואר, טלגרם עלתה ל 500 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש. אחרי זה המשיכה בצמיחה של 25 מיליון משתמשים חדשים ב-72 שעות האחרונות''. הנתונים הללו מתייחסים לימים שחלפו מאז הצהרתה של וואטסאפ כי תחל בשיתוף מידע עם יתר הפלטפורמות של פייסבוק החל מה-8 בפברואר.

בפרסום שכתב בערוץ הטלגרם שלו, הוא שיגר עקיצה קלה ומרומזת לעבר וואטסאפ: "אנשים כבר לא רוצים לוותר על הפרטיות שלהם בתמוכה לשירות חינמי. אנשים לא רוצים להיות מוחזקים כבני ערובה על ידי מונופולים טכנולוגיים שנראה כי הם חושבים שיוכלו לברוח מכל דבר כי באפליקציות שלהם יש מסה קריטית של משתתפים".

בתוך כך, עפ"י פרסומים בארה"ב, בין ה-6 ל-10 בינואר נרשמו כ-7.5 מיליון הורדות של אפליקציית "סיגנל" מחנויות האפליקציות השונות. מדובר בעלייה של פי 43 לעומת השבוע הקודם, והימים הללו מהווים למעשה את שיאי ההורדה של האפליקציה. מספר המשתמשים החדשים הגבוה ביותר עבור השתיים נרשם בהודו, כאשר 2.3 מיליון הודים הורידו את הסיגנל - עלייה של 30 אחוזים בהורדות, ו-1.5 מיליון נוספים הורידו את טלגרם - עלייה של 16 אחוזים בהודעות.

כזכור, הסערה החלה בשבוע שעבר, כאשר משתמשי וואטסאפ ברחבי העולם החלו לקבל בשעות האחרונות התראות על עדכון בתנאי השימוש, ובמדיניות הפרטיות של האפליקציה. העדכון כלל הודעה של וואטסאפ, לפיה בחודש הבא היא תחל בשיתוף מידע עם יתר הפלטורמות שבבעלות חברת-האם פייסבוק. עדכון זה ייכנס לתוקפו ב-8 בפברואר, והמשתמשים שלא יקבלו את התנאים הללו - לא יוכלו להשתמש באפליקציה.