סקר מנדטים חדש המתפרסם הערב (שלישי) בחדשות 12 מעיד על סטטוס קוו מסוים במפה הפוליטית בישראל. על פי העולה מהסקר שבוצע על ידי הסוקר מנו גבע, גוש התמיכה בראש הממשלה נתניהו נותר קטן מ-61, ואינו מסוגל להרכיב ממשלה.

הליכוד זוכה ל-29 מנדטים, יחד עם המפלגות החרדיות הזוכות לשמונה מנדטים כל אחת. מפלגת ימינה בהובלת ח"כ נפתלי בנט זוכה ל-13 מנדטים, מה שמעמיד את מחנה התמיכה האפשרי בנתניהו על 58 מנדטים. 

בצד השני של המפה הפוליטית, תקווה חדשה בראשותו של גדעון סער זוכה ל-16 מנדטים, יש עתיד ל-13, בעוד כחול לבן נותרת רלוונטית לפי שעה וזוכה לחמישה מנדטים. בנוסף, ישראל ביתנו בראשות ח"כ אביגדור ליברמן שומרת על כוחה וזוכה לשבעה מנדטים. מפלגת הישראלים בראשות רון חולדאי זוכה לשישה מנדטים, מרצ זוכה לחמישה, בעוד הרשימה המשותפת זוכה ל-10 מנדטים בלבד - ירידה של חמישה מנדטים ביחס לגודלם בכנסת הנוכחית.

על פי תוצאות הסקר, גוש "רק לא ביבי" ל-62 מנדטים, גוש הליכוד והחרדים ל-45 מנדטים, בעוד בנט שאינו התחייב לאף אחד מהגושים זוכה כאמור ל-13 מנדטים.

פרופ' זליכה (2.7%), הציונות הדתית בראשות ח"כ בצלאל סמוטריץ' (2.5%), העבודה (1.1%) תל"ם בראשון ח"כ משה (בוגי)יעלון (0.7%), עוצמה יהודית (0.7%), תנופה בראשות עפר שלח (0.3%) ומפלגת גשר בראשות השרה אורלי לוי-אבקסיס (0.1%) אינן עוברות את אחוז החסימה. בתרחיש כזה צפויים עשרות ואולי אף מאות אלפי קולות להיזרק ולא להיחשב בתמונת המנדטים.

בנוסף, הסקר הציג מספר תרחישים נוספים, וביניהם מצב בו גדעון סער ונפתלי בנט מתאחדים למפלגה אחת. אז מתחזק הליכוד ועולה ל-30 מנדטים, בעוד מפלגת סער ובנט זוכה ל-25 מנדטים. יש עתיד צפויה ליהנות אף היא ממצב זה ולהתחזק בשני מנדטים נוספים. יתר המפלגות בתרחיש: הרשימה המשותפת - 10, ש"ס - 8, יהדות התורה - 8, ישראל ביתנו - 7, הישראלים - 6, מרצ - 6 וכחול לבן עם 5 מנדטים.

תרחיש נוסף אותו בדק הסדר הוא איחוד במפלגות המרכז שמאל. במצב כזה יזכה הליכוד גם כן ל-30 מנדטים, בעוד איחוד מפלגות השמאל יעמוד על 28 מנדטים. או אז יזכה סער ל-13 מנדטים בלבד - ירידה של שלושה מנדטים לעומת הסקר הראשון. יתר המפלגות בתסריט זה: ימינה - 12, הרשימה המשותפת - 10, ש"ס - 8, יהדות התורה - 8, ישראל ביתנו ומרצ תזכה ל-4 מנדטים בלבד.

בשאלת ההתאמה לעמוד בראשות הממשלה זוכה נתניהו ל-33%, סער זוכה ל-13%, יו"ר האופוזיציה לפיד זוכה ל-12%, בנט זוכה ל-10% ורון חולדאי ל-8%. 14% מהנשאלים השיבו כי אף אחד מהשמות המוצגים אינו מתאים לעמוד בראשות הממשלה.